תיקון חצות – תמר אייזנמן במופע מסכם לסדרת הופעות אינטימיות

מאת: אביטל פרוקופף

חצות. האוזןבר משנה פניו למעין אולם תיאטרון קטן. כסאות פרושים בשורה ועל הבמה שלוש גיטרות, כוס ויסקי ובקבוק מים. תאורה קטנה מאפשרת לראות ולהסתתר. מאוחר. בקהל גבר חמוש במצלמה מחניק פיהוק. מימין בחורה יפה, שומטת עיניה לרצפה. חצות וחמש דקות – תמר אייזנמן עולה לבמה. בלבוש שחור ואצילי (אנטיתזה לשבועות או סתם צבע שנעים להיטמע בתוכו), שיער פרוע ואדום עז בשפתיים – היא כל כך יפה בשקט שלה, בעיניים המחייכות, בצניעות. כאילו לא עוד כמה רגעים תפצח בנגינה שומטת לסתות ותפצח בשירה מפלחת לב. היא אחת היוצרות המוכשרות ביותר שפועלות בישראל בשנים האחרונות. להיטים כמו Hit Me  ו Sun ודאי מוכרים גם לאלו שאינם עוקבים אחריה לאורך השנים. אך הפעם, גם השירים הללו, בעיבודים שונים, הופכים חדשים ומסקרנים גם עבור קהל המעריצים הנאמן.

Creation

החבטה הראשונה בבטן מתחילה עם המילה הראשונה בשיר הראשון שהיא בוחרת לשיר. מילה בעברית. שיר בעברית "כל בוקר". תמר אייזנמן שרה בעברית. וזה מקסים, אחרי שהתרגלנו להקשיב לה באנגלית. השירים בשפת הקודש חודרים הרבה יותר עמוק. כואבים יותר. מכשפים יותר. היא שרה אהבה ורומנטיקה וחברות ואכזבה ובדידות ושכנוע עצמי שכואבים ומשמחים ומובנים, אין ספק, הרבה יותר – בעברית. או כמו שהיא אומרת: "בחצות, נשארים ערים לשמוע שירים חדשים של תמר אייזנמן".

"בחצות" הוא השם של סדרת ההופעות הליליות האינטימיות שהעניקה תמר אייזנמן באוזןבר בחודשים האחרונים, "חימום מנועים" כהגדרתה, לאלבום החדש שבדרך. תמר על הבמה, מופע סולו, היא והגיטרות שלה. מדי פעם מארחת חברות, פעם רונה קינן, פעם אניה בוקשטיין, אתמול אירחה את נגנת הויולה המוכשרת, גליה חי. האינטימיות שבמרחב הקטן באוזבר שמאפשר להסתכל לה בלבן של העיניים, בשעה המיוחדת הזו, שמאפיינת את האלבום החדש, שתמר מיטיבה להגדיר אותה כשעה הזו, בין הלילה ליום או היום ללילה, הרגע בו מושכים את הפס של משחת השיניים למברשת, שעה שמאפשרת לקחת שנייה של שקט, להיות פשוט אנחנו.

היא ישובה על הכסא, עם גיטרה קלאסית, שרה אל תוך תיבת התהודה. בהמשך תפיק צלילים נוספים של פולק ופאנק גם מהגיטרה האקוסטית, תיצור מופע מלא ומגוון של אשה אחת מוכשרת ולקראת הסוף תתרומם לגיטרה החשמלית ברוק בועט.

השירים החדשים בעברית יפים ונוגים, השירים המוכרים באנגלית מקסימים באדרת החדשה שלהם ויש עוד שיר אחד חדש באנגלית, שצורב את הלב:

השפה העברית מיוחדת בכך שנותנת בולטות למגדר, על הטוב ועל הרע שבכך. שירי אהבה באנגלית יכולים להסתתר מאחורי ה You בעוד בעברית אין ברירה אלא להגיד – אתה/את. וגם כשתמר עוברת לגוף שלישי המסגיר ושרה: "היא אומרת שאוהבת רק אותי" זה נוגע בלב ואינטימי עשרות מונים משירה של אותו משפט באנגלית.

"איפה היא?" תמר אייזנמן בעברית

היא פעילה מתחילת שנות ה 2000. בשנת 2005 הוציאה את אלבום הבכורה שלה 5feet4  ובשנת 2009 את האלבום הנפלא Gymansium אותו הפיקה בעצמה. גם האלבום השלישי שלה, Time for Creation, יצא בהפקה עצמית והוכיח שמדובר ביוצרת מגוונת וורסטילית שמצליחה לשמור על חוט מקשר בין שירים שעומדים כל אחד בפני עצמו. לסדרת ההופעות הליליות באוזןבר, היא מגיעה כאשר באמתחתה כבר קילומטראז' מכובד של הופעות בארץ ובחו"ל. המופע האינטימי והמיוחד הזה, הוא הזדמנות לשמוע מקרוב על מאחורי הקלעים של היצירה, להתמוגג מהקוליות והנונשלנטיות של היוצרת המופלאה הזו ולצבור תיאבון לקראת הופעת ההשקה הרשמית לאלבום החדש, לכשייצא.

Bad luck – מהאלבום השלישי

כשהיא מסיימת בשיר הכה יפה ונוגה Two Step Dance מאלבומה Time for Creation בליווי הויולה המקסים של גליה חי , היא מחזקת את העובדה שהופעת הסיכום בערב שבועות לסבב ההופעות האינטימיות, היא הדרך המושלמת לחגוג תיקון שבועות בסטייל.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X