אמיר דדון במופע חדש וסוחף בעקבות צאת האלבום 'יש אין סוף'

מאת: תמר ממט

אחד הדברים המרגשים שיכולים לקרות למי שצורך מוזיקה הוא לזכות ללוות אומן כבר מראשית דרכו, כשהוא עדיין מתבוסס באנונימיות, ברגעים הראשונים שהכישרון שלו פורץ קדימה ונחשף לכולם. זה מה שקרה לי עם אמיר דדון.

לקול שלו נחשפתי לראשונה ב-2008, כששמעתי את 'שאריות של החיים' שכתב והלחין עידן רייכל (המופלא, כתמיד) והדרך המדויקת בה זעק את המילים שכתב רייכל חדרו לי עמוק עמוק לנשמה. אחרי אינספור repeat הלכתי להביט בעטיפת הדיסק על מנת לבדוק למי שייך הקול המופלא הזה וגיליתי שם שלא אמר לי דבר – אמיר דדון.

כמה חודשים אח"כ אני שוטפת כלים במטבח, ושוב מילים מדויקות בוקעות מהרדיו:
'…אור גדול מאיר הכל ויותר כבר לא צריך לשאול
אני בא ללמוד ממה שטוב ולחיות.
להתחיל הכל מהתחלה כמו לנשום בפעם הראשונה-
אני כאן, אנ'לא מתבזבז יותר…'

הקול היה כבר מוכר והזיכרון התחיל להתגרד ללא הצלחה, עד למילות השדרן: 'אמיר דדון'. הי, זה ההוא, עם הקול החודר..
משם הדרך לחפש אותו ולהגיע להופעה שלו בת"א הייתה קצרה. מקום קטן – אך מלא עד אפס מקום – פרט מרגש בפני עצמו עבור אומן שבאותה עת עוד לא הוציא אפילו את דיסק הבכורה וכבר יש לו קהל מעריצים.

והנה השבוע, 3 שנים אחרי ההופעה ההיא, כשמאחוריו דיסק בכורה מלא בלהיטים ('חלל', 'חצי', 'גלים' ועוד), פרס אקו"ם כתגלית השנה של 2011 ,אינסוף שירים לפרסומות, השתתפות במחזמר משירי שלמה ארצי- הוא מגיע להופיע בזאפה ת"א , בסיבוב חדש בעקבות צאת אלבומו השני – 'יש אין סוף', שיצא במרץ השנה. המקום מלא, הקהל מצטרף אליו בכל השירים, ואני מתרגשת להיות שותפה ולראות איך הפך לאחד הגדולים.

אמיר דדון הוא מסוג הזמרים שכשהם עולים לבמה הם לא צריכים לעשות הרבה כדי שה'משהו' הזה יקרה. כשהוא מתחיל לשיר אתה מרגיש כאילו גם השיר יודע שאפשר לסמוך עליו: שאפשר להישען לגמרי ופשוט ליפול ולמסור את עצמו לגמרי לזרועותיו של דדון, הוא כבר ידע להחזיק אותו נכון.

מצוייד בקול שיודע לזעוק כשצריך ('מישהו שותה לי את זמן'), לעלות לגבהים עדינים כשהוא שר לאהובה שיר אהבה ישן, והרבה משפטים חזקים שאפשר להוציא כסטיקרים להדבקה על לוח הלב . כל אלה מלווים בכריזמה, נגינה ווירטואוזית בגיטרה ורוקנ'רול אמיתי.

יש לדדון יכולת לכתוב בלדות אקוסטיות מרגשות ('בגלגול אחר', 'יש אין סוף') במקביל לשירים בועטים שחורכים את הנשמה. באלבום החדש יש משהו רך יותר מקודמו, ודדון מרבה לכתוב בשירים על מימד הזמן, עתיד ועבר, והמציאות בה 'הכל פה מסתובב'.  גם האלבום הזה, כמו קודמו יצא בהפקתו המוסיקלית של תמיר בירן, והוא כולל עשרה שירים שאת כולם כתב והלחין דדון – פרט ל'נגד הרוח' אותו הוא מבצע כקאבר לשירו של שלום חנוך.

מישהו שאיני זוכרת את שמו אמר פעם ששיר טוב זה התחושות שלך, עם מילים של מישהו אחר. כשהוא מנגן על הגיטרה בליוויי ההרכב המופלא שלצידו, אמיר דדון מביא איתו המון שירים שעונים להגדרה הזו, ומוכיח, שוב, כי הוא הבטחה שקוימה.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X