אנשי הצפון – MONC בהופעה באוזןבר

מאת: אביטל פרוקופף

הם שבעה על הבמה. ישיב כהן הסולן ואתו חברי להקת אלקטרה – דורון פרחי (גיטרה וקולות) ובועז וולף (תופים). על הבס יונתן יידוב ועל כלי הנשיפה – האחים עונגי (סקסופון) וספי (חצוצרה) ציזלינג, ומעיין מילוא (שבערך מופיע בכל הרכב שפעיל בימינו בישראל) על הטרומבון, יחד הם מתחברים להרכב רוקנר'ולי איכותי העונה לשם Men of North Country . ואחרי ההיכרות, בואו נדבר קצת על מוזיקה.

יש משהו נחמד באווירת יום חמישי בתל אביב שמשליכה אותנו היישר לצפון. זו לא בהכרח נקודה גאוגרפית על הבמה. השירים של הלהקה לחלוטין נשמעים ככאלה שמשדרים לצפון האנגלי ובאותה מידה ככאלה שיכולים להיות הליין הקבוע של מסיבות בקיבוצים בצפון הארץ. באופן כללי, המילה "צפון" מעוררת קונוטציות חיוביות. בין אם מדובר בכאלו שמבטאות איכות ובין אם כאלו שמבטאות מרחק.

הלהקה מבצעת מוזיקת נשמה, אבל בקצב מהיר ורוקנרולי. השילוב בין הז'אנרים מעורר שיתוף פעולה חלקי של הקהל בשורות הראשונות אשר מדי פעם מנענע את העכוז, אבל ברוב המכריע של ההופעה, כך נראה, עסוקים הרוב בהקשבה בריכוז. שזה מעניין, בהתחשב בעובדה שגם חברי הלהקה מודים שחלק מהשירים החדשים מבוצעים בהופעה לראשונה, חלקם חסרי מילים ובנויים על אלתורים ובשיר אחד כלל התערבבו מילים חדשות עם מילים שנשכחו. לא שמים לב.

זאת בעיקר כי מעבר לטקסטים בשירים, ישנם לחנים מעולים שאפשר להלביש עליהם גם גיבובי ג'יבריש ועדיין ליהנות. הנגינה המקצועית והמצוינת של חברי הלהקה עומדת לעתים אף בפני עצמה ועוזרת לחפות גם בשירים בודדים בהם קצת מקשה שירתו של הסולן. קולות הליווי יוצרים תוספת ברוכה, המתופף והבסיסט מרשימים, הגיטריסט לא פחות ממעולה ובעיקר דומיננטיים כלי הנשיפה שמשדרגים את העסק מאות מונים למסיבה חגיגית וקצבית.

מסיבה של סול ורוקנרול

הם התחברו ב 2010. ההרכב המקורי כלל גם את ניצן חורש מאלקטרה. ב 2012 יצא אלבום הבכורה שלהם, שנקרא בפשטות על שמם (The North)  בלייבל האנגלי "Acid Jazz". האלבום משלב מוסיקת סול אמריקאית של שנות ה – 60 עם מוסיקת אייטיז בריטית בהגשה ישראלית של שנות ה – 90. כל אלו יחדיו, יוצרים גרוב עדכני ומרענן.

North

עניין שלא הצלחתי לפצח – ההופעה שהחלה בקצב מהיר ומשלהב, הלכה ודעכה לקראת סופה. בעוד חברי ההרכב לא התעייפו לרגע, הקהל הלך והתמעט ובשלב ההדרן כבר היינו מעטים. אולי הייתה זו השעה המאוחרת, אולי ההופעה המוקדמת של רוקפור שסביר כי רבים נכחו גם בה ואולי פשוט, לא כל השירים מחזיקים באותה רמה של קצב ועניין להופעה חיה ובחלק מהזמן נשמע היה שהם מעט חוזרים על עצמם. כנראה שצריך יהיה לראות את MONC בהופעה בשעה פחות מאוחרת על מנת לפסוק בעניין.


pandora

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X