הדג נחש – הזמן להתעורר!

מאת: אסתר קובי

אין צורך להכביר מילים אודות הדג נחש, אחד מבין ההרכבים האקטיביסטים הבולטים במדינת ישראל. מדובר בהרכב ירושלמי אותנטי שמנסח ז'אנר של היפ הופ, ראפ ואר אנ בי מקורי עם השפעות מוזיקליות מגוונות שיצרו משהו חדש ואף חברתי. הדג לא מפחדים לומר ישירות את אשר חושבים והם פשוט קולעים לליבו ה'דוגרי' של הקהל הישראלי פעם אחר פעם.

הדג נחש השיקו אלבום חדש בהופעה מלאת אנרגיות בבארבי בערב שישי האחרון עם כוחות לתחילתו של סיבוב הופעות חדש. ההרכב הדג נחש מונה צוות של 9 אנשים על במה שהפעילו את מלוא מרצם והעניקו לקהל המעריצים הרב חגיגה מהנה, מטריפה ומרתקת. סגנונם הייחודי של הלהקה מושך אליה קהל רב של צעירים ולא רק, נמנו גם מעריצים ותיקים שבאו פשוט ליהנות ולהשתחרר מקצב טוב, ריקוד, נגיחה בממסד וגם קצת כפיים. המופע פותח בשיר 'הזמן להתעורר' שנושא את שם האלבום השביעי שיצא לאחרונה. ניכר כי, לאחר 15 שנים על במה, שאנן סטריט מפנה מקום רב לחבריו להרכב, ולא בלט במיוחד בהיותו הקול המוכר והדגל של הדג נחש. המיקרופון ניתן רבות לגיא מר, שהצליח להוביל ולסחוף אחריו.

בהמשך הערב בוצעו להיטים מוכרים כמו 'כמה רוע' והשיר 'בוגד' לקולות מוזיקה אתנית ערבית, בסיומו של ביצוע השיר שאנן אומר "אפשר להגיד עלינו הרבה דברים אבל בוגדים אי אפשר". עוד מהלהיטים הידועים עשו את 'אני מאמין'. יוסי פיין – המפיק המוזיקלי של הלהקה עולה לבמה לנגן איתם. גיא מר מבצע ראפ מצויין וקצבי שממשיך אל הקטע 'פזמון' – קליט ונכון לסצינה "תרימו את הידיים באוויר, כל אחד יכול את זה לשיר" קטע שפשוט הטריף את הקהל. גם יאיא כהן אהרונוב הבסיסט, כיכב בשירה ובשלב כלשהו עלה אל הבמה לבוש חליפה לבנה לשיר את 'אקסטרה לארג" בסגנון של טוויסט עם מפגן של חצוצרות מרשים. עוד שיר בלתי נשכח מההופעה הוא 'עוד אח אחד' שהכניס למוד של רגיעה, שלומי אלון שלף חליל צד ולסיום שילבו בו מילים מאחת הקלאסיקות הידועות של בוב מארלי: "All good friend we lost the way, No woman No cry".

גיא-מר-בפעולה.-הדג-נחש-בבארבי
גיא מר בפעולה. הדג נחש בבארבי

שאנן סטריט עושה קטע קישור גדול על ערק, לשם האמירה החברתית והמצב הכלכלי ובאופן קולח מבצעים באקסטזה מעוררת אנדרנלין את 'לא מספיק' עם סולו של שלומי אלון וגיא מר שמפעיל את הקהל, מקפיץ אותם ומשתף בקולות רקע עד שמר קובע "מיצינו את העניין". מיד מתחיל 'לא פראיירים' בו יאיא נתן סולו על בס, ובהמשך עוד להיט קלאסי של הדג – 'לזוז' עם סולו חגיגי של חצוצרות וראפ בערבית שמבצע שאנן.

פלד עולה אל הבמה ומצטרף לשיר 'הכל יסתדר', לאחריו מבצע יחד עם החבורה את אחד משיריו מתוך האלבום החדש חראקות – 'תן להם בראש!'. השיר האחרון לפני ההדרן היה שיר ישן על סמים שהפך להיות הימנונם של סטלנים רבים בארץ – 'מה נעשה' ואז ירדו מהבמה. הקהל לא הניח לרגע את תרועותיו ושר בקריאות "הדג נחש עושה היפ הופ ציוני" עד שהחבורה עלתה חזרה לביצוע של הדרן. שאנן אומר לנו בצניעות חיננית "תודה רבה שקראתם לנו בחזרה" ויחד חזרו לנגן ולשמח בלהיטים טובים כמו 'עודני מאמין', 'שיר נחמה' ולסיום סיומת את 'הנה אני בא' בגרסה אלקטרונית מעולה!

למרות שהיה חנוק, צפוף וחם בבארבי, אני מודה שהיה כיף.

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

שאנן סטריט – ראפ, שירה
גיא מר – דיי. ג'יי, ראפ, שירה, פטיפון
דודוש קלמס – קלידים
"אטרף" משה אסרף – תופים
יאיא כהן אהרונוב – בס, שירה
שלומי אלון – סקסופון טנור, סקסופון אלט, שירה, סקסופון באריטון, סקסופון סופרן, חליל ו- EWI.
יאיר סלוצקי – טרומבון
מתן גוב ארי – חצוצרה
יוסי מזרחי – E-shine – גיטרה חשמלית

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X