המלך שלמה גרוניך שרף את הבמה

מאת: ניסן קריבוי

 

מועדון הבארבי, יום שבת, הופעה ששמה הוא הבטחה,"גרוניך שורף את הקוקו", עם כזה שם אין מקום לטעויות.

לכל מוזיקאי יש גיבור גיטרה, גיבור בס, גיבור תופים, בשבילי שלמה גרוניך הוא ללא ספק גיבור פסנתר.  ואז, מתווסף אליו הרכב הגיבורים המדהים שלו, גיטרה: עומרי אגמון, תופים: רון אלמוג, בס והפקה מוזיקאלית: אייל מזיג. כל אחד מהנגנים לבש חולצה עם הדפס של גיבור פעולה, כי האמת היא שכל אחד מהם גיבור אמיתי.

פתיחת ההופעה, כיאה לגרוניך, הייתה מרשימה עם קטע אינסטרומנטלי מעניין, כאשר גרוניך עולה אחרון לבוש ווסט לבן כמו מאסטרו אמיתי.

היה קל להבחין במהלך ההופעה בכמה פרטים בולטים, כמו העיבודים מושקעים עד לפרטים הכי קטנים, כמה ההרכב מהודק אחד עם השני, ובעיקר את הכבוד הרב אותו  גרוניך רוחש לנגנים שלו , כשבחלק נכבד מהשירים נתן גרוניך סולו לכל אחד מהם.

את העיבודים להופעה ולאלבומו האחרון והמצליח "אחרי הכל" שיצא לפני כחצי שנה, עשה דווקא אייל מזיג המוכשר, שהלחין את הלהיט האחרון "בנאליה לפני השקיעה", כשאת המילים כתב יהלי סובול.

ההופעה הייתה הופעת ישיבה, אני בכלל לא בטוח שמקום כמו הבארבי שמשדר אווירת רוק טהור צריך את השולחנות עם הפיצה והסלטים ואת המרחק מהאמן כי השולחנות מתחילים רחוק מהבמה.

גרוניך שועל במות כל כך ותיק, ומרגישים את זה ביחס לקהל ובחיבור שהוא יודע לעשות, במהלך ההופעה ניגן לבד גם קטע אינסטרומנטלי ואף שיתף את הקהל שסימן להם מתי לצעוק, והקהל אשר היה מורכב מכל גיל אפשרי החל מגיל 6 ועד גיל 60 פלוס נהנו כאחד.

אז גרוניך לא שרף את הקוקו אבל בהחלט שרף את הבמה ואותי.

שיר הנושא של האלבום האחרון – "אחרי הכל"

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X