הצ'ילי פפרז לשעבר באלבום סולו חדש – Letur-Lefr

מאת: דולב כנען

ג'ון פרושיאנטה, הגיטריסט לשעבר בלהקת הרוק רד הוט צ'ילי פפרז אשר צפויה להגיע לארץ בספטמבר הקרוב,  הוציא אלבום סולו חדש (מתוך 2 אלבומים שיצאו ב2012). פרושיאנטה, אחד הגיטריסטים הטובים בהיסטוריה ,אשר קיבל את חותמת לכך עם בחירתו במקום -18 ברשימת הגיטריסטים הטובים בכל הזמנים של מגזין המוזיקה הנחשב ה"רולינג סטון",  הודיע על הפרישה מרד הוט בדצמבר 2009.

בשנה זו הוא הוציא את האלבום המוצלח "The Empyrean" עם שירים מרשימים כדוגמת "Central" ו-"Unreachable". פרושיאנטה ממשיך בקריירת הסולו שלו המגוונת שלו וכעת הוא משחרר לנו אלבום מסקרן בן 5 שירים הנקרא "Letur-Lefr", אלבום ששולט בו ז'אנר הסינת'פופ סטייל דפש מוד המשלב פופ-רוק עם מוזיקה אלקטרונית אך באלבום ניתן למצוא גם שילוב של ראפ ו-R&B.

השיר הראשון "In Your Eyes" הוא שיר דאנס רוק עם קצב מעולה וביצוע גיטרה נפלא, הביצוע הקולי פחות טוב אך מדובר בשיר מעולה שייתן לכם קצת משב רוח בימי הקיץ החמים. השיר "Day 909", אולי הרצועה הכי טובה באלבום הוא שיר דאנס-סינת'פופ המשלב קולות רקע מעולים מה שיוצר לנו צלילים נפלאים ואתה נסחף לתוך השיר כבר מהרגע הראשון, הבעיה היחידה עם השיר הוא העובדה שהוא נגמר מהר מדי, אבל לא נורא תמיד ניתן לשמוע אותו בלופ.
השיר השלישי "Glowe" הוא קטע קצר עוד יותר בו נעשה שימוש בסינתייזר, צליל נפלא, אבל בכל זאת אנו מעדיפים את ג'ון יותר בכלי שהוא שולט בו הכי טוב – גיטרה. השיר הבא באלבום נקרא "FM", שיר ראפ לכל דבר וגם בו ג'ון עושה שימוש רב בסינתייזר, בשיר משתפים פעולה אמני הראפ RZA, Kinetic9 ו-Rugged monk.

האלבום מסתיים בשיר "In My Light", שיר נוסף בו RZA תורם את קולו, שיר עם ביצוע ווקלי טוב יותר של פרושיאנטה יחסית לשאר האלבום. אין ספק שמדובר באלבום שונה ומפתיע אפילו ביחס לפרושיאנטה, בו הוא מערבב לנו אלקטרוניקה, פופ, רוק, ראפ ומכל זה יוצא לנו אלבום נהדר בו הוא מוכיח לנו את הוורסטיליות שלו.

פרושיאנטה התייחס לסגנון המוזיקה החדש: "אני מחשיב את המוזיקה כסינת'פופ מתקדם, אך זה לא אומר כלום על איך שזה נשמע אך זה מתאר באופן בסיסי את הגישה שלי. אני משלב סגנונות מוזיקה שונים על מנת ליצור סגנון מוזיקה ייחודי עם שימוש בכלים אלקטרוניים רבים".

האזינו לאלבום "Letur-Lefr":

https://www.youtube.com/watch?v=ZX0Ekq-jXxo

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X