חדשות הרוק: אולריך ממטאליקה חושש לעתיד הרוק והגול העצמי של ווטרס

לארס אולריך חושש מעתידו של הרוק

אולריך (בתמונה), המתופף של מטאליקה, מביע דאגה בקשר לעתידם של הרוק והמטאל, ואומר שהוא לא בטוח מהיכן יגיעו הכוכבים הגדולים של העתיד:"אני חושב שזה יהיה אדיר אם תהיה להקה שתבוא ותערער הכול שוב. אני פשוט לא יודע מי. אני חושב שהלהקה הכי טובה בשנים האחרונות מבחינתי זו Baroness. אני גם אוהב את הלהקה הנורווגית Kvelertak. אבל אני לא יודע אם הלהקות האלה בכלל יכולות להגיע רחוק ולהיות ממש גדולות לצערי".

בקשר לדעתו הנחרצת לגבי הורדות בלתי חוקיות של מוזיקה אומר אולריך:"אני לא מתחרט שיצאתי נגד 'נאפסטר' – אבל זה נראה לי מאוד מוזר כל העניין. הייתי המום שאנשים חשבו שזה עניין של כסף. אנשים השתמשו במילה 'רודפי בצע' כל הזמן וזה היה ממש מוזר. זה היה קשור לדבר אחד בלבד- שליטה. לא קשור לאינטרנט ולא לכסף, לא קשור לשיתוף קבצים ולא לשירים בחינם, אלא לבחירה של מי זה יהיה. אם אני רוצה לתת את הדברים שלי בחינם אני אתן אותם בחינם. האפשרות הזו נלקחה ממני".

מה שהפריע לאולריך זה שהיצירה שלו למעשה כבר לא בידו ונשלטת על ידי אחרים. אולריך חוזר אחורה בזמן כשהוא מוסיף ואומר כי הוא היה מאוד מופתע שהמעריצים שלהם הגיבו בצורה כל כך קשה למייק אובר שלהם ב-1996 עם האלבום "Load" בו הופיעו חברי הלהקה עם תספורות קצרות:"זה מאוד הפתיע אותנו לאנשים היה כל כך איכפת מאיך השיער שלנו נראה כשיצא האלבום". הוא מודה שהוא כבר לא משקיע זמן רב בלקרוא את תגובות המעריצים ברשת כמו שהשקיע בעבר, אך מתעקש שהוא תמיד פתוח לקבלת ביקורת:"תלוי מה סוג הביקורת. יש אנשים שסתם מדברים שטויות בלי שום סיבה הגיונית, שזה לא כל כך מזיז לי. פיתחתי עור עבה ויש לי את היכולת לצחוק על הדברים האלה. אבל אם למישהו יש ביקורת הוגנת, אני אתייחס אליה ברצינות".

רוג'ר ווטרס ממשיך לייצר פרובוקציות – ישראלי שכתב לווטרס בפייסבוק זוכה לתמיכה אך ווטרס מסיר את הפוסט

לאחר שכתב ווטרס בעמוד הפייסבוק שלו מכתב לסקרלט ג'והנסון שתפסיק את עבודתה עם חברת "סודה סטרים" הישראלית, כינה את הופעתה של סינדי לאופר בארץ כ"ראויה לגינוי", הוא ממשיך בקו האנטי ישראלי שלו. כעת הוא מנסה להשתיק את הקול הנגדי ופועל ומשלהב את מעריציו על מנת שיסייעו להוביל לביטול הופעתו של ניל יאנג בישראל.

לאחר שתגובה שכתב בן רד (מגיש תוכנית הרדיו "נותן ברוק" ב-88 FMׂׂׂ) ׂ בעמוד הפייסבוק של ווטרס הגיעה לכלי התקשורת בחו"ל וגרם לתגובות רבות, מחק ווטרס את הפוסט. התגובה הייתה בנושא עמדתו של ווטרס על החרם התרבותי שיש לו ישראל. רד כתב בעמוד הפייסבוק של תוכניתו:"לאחר שכאמור התגובה הנגדית של 'נותן ברוק' הגיעה גם לעיתונות הזרה, רוג'ר ווטרס, האיש שמאמין ודוגל בחופש הביטוי, מחק מהדף שלו את התגובה שלי שנכון לאתמול בערב עמדה על כמעט 3000 לייקים (לא הרבה פחות מהלייקים שהוא קיבל על הפוסט שלו עצמו). התגובה שלי הייתה עניינית ולא מתלהמת".

בהמשך הפוסט של רד, הוא מצרף את מה שכתב לווטרס ונמחק על ידו:"מר ווטרס, מוזיקה אמורה להוות גשר בין אנשים ותרבויות ולא ליצור פערים ביניהם. הגישה שלך לא עוזרת לשבור את החומה, היא רק גורמת לה להיות גבוהה יותר. הרושם הוא שאתה לא באמת מעוניין בהבאת שלום ודו-קיום למזרח התיכון וזה חבל מאוד כי הרבה מאיתנו כאן מאוד מעוניינים בכך. אולי הצלחת לשכנע את פרל ג'אם לא לבוא לכאן, בגלל שאתה מעין דמות אב עבורם, אבל ניל יאנג הוא לא ילד והוא יופיע כאן בגלל שהוא יודע שחובבי מוזיקה באשר הם – הם בדיוק אותם אנשים, בכל העולם".

רד לאחר מכן כותב את דעתו על מחיקת התגובה שלו על ידי ווטרס:"בכל מקרה זה רק מוכיח שהוא מבין היטב שאנחנו יכולים להוות משקל נגד החרם שהוא כאמור מנסה לכפות גם על אמנים אחרים. שתפו ותפיצו לכל עבר. אולי זה שוב יגיע לעיתונאים זרים שיראו בדיוק מי זה רוג'ר ווטרס".

בשיחה עם וואלה! תרבות, אמר בן רד:"חרם תרבותי זה כלי בזוי ונורא בעיניי. בניגוד לחרם כלכלי או חרמות אחרים זה לא יזיז כלום. בגלל שאמן כזה או אחר לא יגיע לפה, ישראל לא תשנה את המדיניות שלה. זה בפירוש לפגוע באנשים עצמם. אנחנו לא עיזים עיוורות שהולכות אחרי המנהיג שלנו, אבל הרעיון של ווטרס הוא לפגוע באנשים". רד ממשיך ומוסיף:"זה ציני ומכוער. מוזיקה צריכה לחבר ולא להפריד בין אנשים. אם באמת חשוב לו מהפלסטינים, אז למה הוא לא הולך להופיע ברמאללה? כי ברמאללה יגיעו 5000 איש ולא 50 אלף איש. זה עניין של כסף. הכול עניין כלכלי. יש לי מאזינים ברמאללה, אני הכי בעד שלום בעולם ותומך בהידברות".

רד גם מעורב רגשית בעניין והדבר קרוב לליבו והוא מסביר זאת על ידי כך שפינק פלויד היא אחת הלהקות האהובות עליו, אך הוא גם דואג לעשות את ההפרדה בין הדברים:"פינק פלויד זו הלהקה השנייה האהובה עליי אחרי לד זפלין. זה לא מפריע לי, אני אומר את האמת. אני עושה הפרדה בין האיש למוזיקה שלו ואמשיך להאזין לפינק פלויד גם בבית וגם בתכנית. מה שכן, אני כבר לו אברך אותו ליום ההולדת שלו".

נראה כי תגובות הנגד הישראליות הרבות בעמוד הפייסבוק של ווטרס באו אליו בהפתעה גמורה וכעת הוא מנסה לנצל את עמוד הפייסבוק שלו על מנת לגייס את מעריציו לפעול כדי למנוע את הגעתו של ניל יאנג ארצה. זה התבטא באופן מיידי בניסיונות שכנוע של מעריציו על עמוד הפייסבוק של יאנג, אך רד וישראלים רבים דאגו במהרה להוציא תגובות נגד והכרת תודה על כך שניל יאנג מגיע ארצה מתוך תקווה שמוזיקאים רבים כמותו ישימו את הפוליטיקה בצד ויתרכזו במוזיקה.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X