חדשות הרוק: ווטרס הגיע גם לרולינג סטונס, לד זפלין עם חומרים חדשים?

חברים בלהקת פינק פלויד מבקשים מהרולינג סטונס להחרים את ישראל ולבטל את הופעתם בארץ

רוג'ר ווטרס וניק מייסון, מלהקת פינק פלויד, כתבו מכתב לרולינג סטונס שפורסם במגזין "Salon" המבקש מהלהקה להחרים את ישראל על ידי ביטול הופעתם בארץ בקיץ הקרוב, ב-4 ביוני.

תוכן המכתב שפרסמו ווטרס ומייסון:

עם החדשות האחרונות שהרולינג סטונס יופיעו בפעם הראשונה בישראל, ובדיוק בזמן שהוא קריטי במאבק הגלובלי לחופש של העם הפלסטינאי ושוויון זכויות, אנחנו, שניים מהמייסדים של להקת פינק פלויד, התאחדנו כדי לתמוך בחרם. BDS, תנועה עולמית שהולכת וגדלה, ומטרתה  היא לשמור על זכויות אדם, נוסדה על ידי אזרחים פלסטינאים ב-2005 במטרה לסיים את הכיבוש של ישראל, את האפליה הגזענית ואת המניעה של זכויות בסיסיות לפלסטינאים.

תנועת ה-BDS בנויה על המודל המוצלח של התנועה הלא אלימה שעזרה למגר את האפרטהייד בדרום אפריקה. דמויות מפתח שתרמו למאבק לשחרור דרום אפריקה תומכים ב-BDS שפועלת למען זכויות הפלסטינאים. BDS מציעה לכולנו דרך שהיא לא אלימה, כדי ללחוץ על הממשלה הישראלית להבין כי חוסר הצדק שלהם כלפי הפלסטינאים לא מקובל מבחינה חוקית או מוסרית.

התנועה לא מצדדת בפן פוליטי מסוים, מדינה אחת או שתיים, וגם אנו לא. אנחנו קוראים לפתרון שיכלול חופש, צדק ושוויון זכויות לכולם. פתרון שישלול אי התחשבות בזהות ולא יגרום סבל נוסף לאף אדם.

ללהקות שמתכוונות להופיע בישראל ב-2014 , אנו מפצירים בכן שתשקלו מחדש. לנגן בישראל כרגע זה מוסרית כמו לנגן ב-Sun City בשיא האפרטהייד של דרום אפריקה. בלי כל קשר לכוונותיכם, לחצות את הקו הזה מספק עוד חומר לפרופגנדה של הממשלה הישראלית בניסיון לשטוף מעליה את הגזענות שמתרחשת.

אנחנו קרובים לנקודת המפנה במודעות הגלובלית כי לשלילת זכויות הפלסטינאים יש השפעה על דורות שלמים של אנשים ושהם צריכים את התמיכה שלנו כרגע יותר מתמיד. לכן, אנו מפצירים בכם, חברנו האמנים, לשאול את עצמכם מה אתם הייתם עושים אם היו כופים עליכם שלטון צבאי וחוקים מפלים במשך עשורים. אם התשובה היא שהייתם מתנגדים עד שיושג צדק, אנחנו מבקשים שתתמכו ב-BDS כתנועה לא אלימה המבקשת עתיד טוב יותר לכולם. אם לא הייתם מוכנים לנגן ב-Sun City  בזמן שהיה שם את האפרטהייד, אם אתם- הרולינג סטונס לא הייתם מוכנים לנגן שם, אל תנגנו בתל אביב עד שיושג חופש לכל ושוויון זכויות.

יחד אנו עומדים".

נכון לעכשיו הרולינג סטונס טרם הגיבו למכתב, אם יגיבו אליו בכלל. רוב התגובות לכתבה שהתפרסמה באתר Ultimate Guitar היו שליליות למכתב. גם אנשים שכתבו כי הם תומכים בעמדתם של ווטרס ומייסון אמרו כי לא צריך לקשר את העניין למוזיקה ולהתערב בהחלטות של להקות היכן להופיע.

נראה כי ווטרס לא מתכוון לוותר וזו לא הפעם הראשונה שהוא מבקש מאמנים לבטל את הופעתם בארץ. לפני מספר חודשים ביקש ווטרס מסינדי לאופר לבטל את הופעתה בישראל, אך נראה כי נכון לעכשיו ווטרס לא כל כך מצליח לשכנע אמנים לבטל את הופעותיהם בארץ.

לד זפלין רומזים על שחרור של עוד מוזיקה שטרם נשמעה

הלהקה רמזה כי היא עומדת לשחרר עוד חומר שטרם הושמע בנוסף לגרסאות המורחבות של שלושת האלבומים הראשונים שלה שעומדים לצאת בקרוב בגרסה מחודשת. הלהקה תשחרר גרסת "דלוקס" לשלושת האלבומים הראשונים שלה ב-2 ביוני. לכל אלבום מצורף עוד דיסק המכיל קטעים חיים שטרם נשמעו ושירים שהוקלטו באולפן שלא שוחררו מעולם. ג'ימי פייג', גיטריסט הלהקה, אמר כי בעתיד הוא ימשיך לעבוד על השלמות של חומרים נוספים:"בהחלט ישנם עוד דברים שצריך לעשות. אבל ההוצאות המחודשות הללו לקחו הרבה מאוד זמן ואני לא רוצה להתחיל להציע עוד פרויקט מפני שזה ייקח לי עוד כשישה חודשים או שנה. כרגע אני מעדיף לנצל את הזמן כדי להתאמן בגיטרה".

חלק מהקטעים שלא נשמעו עדיין כוללים גרסת כיסוי לשיר "Keys to the Highway" וקטעים שהוקלטו אך לא שוחררו בגרסה הסופית של השירים "Immigrant Song" ו-"Whole Lotta Love"r.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X