חדשות הרוק: נירוונה בצילומים נדירים, האחים גלאגר מפתיעים

נחשפו צילומים נדירים מהופעה של להקת Nirvana בלוס אנג'לס

חבר של הלהקה העלה לרשת צילומים מההופעה האחרונה שהייתה ל-Nirvana לפני מותו של קורט קוביין סולן הלהקה.

דייב מארקי, חבר הלהקה ששחרר את צילומי הווידאו (אשר ידוע בעיקר בשל סרטו הדוקומנטרי "1991:The Year Punk Broke") צילם את Nirvana  מופיעים בדצמבר 1993 במקום הנקרא Great Western Forum  בלוס אנג'לס. הלהקה הייתה אז בשלבי הקלטת האלבום "In Utero" זמן קצר לפני שקורט קוביין התאבד.

כשהעלה לרשת את הצילומים כתב מארקי:"ביום הזה לפני 20 שנה, עמדתי בצד הבמה ליד קורט, בעיר שלי לוס אנג'לס, וצילמתי את הדבר האחרון שאי פעם אני אצלם של הלהקה הזו. להקה שעבדתי איתה, יצאתי לסיבובי הופעות איתה ואנשים שקראתי להם 'חברים'. להקה שגם אני וגם שאר העולם מאוד אהב. לאחר רק כמה חודשים קצרים הכול נגמר… אני שמח שתיעדתי את ההופעה הזו".

הצילומים הישנים שהתגלו מהווים מן קפסולת זמן למעריצים של Nirvana, ומתעדים את הלהקה בתקופת התהילה שלה, זמן קצר לפני התאבדותו של קוביין. השנה יציינו 20 שנה למותו של קורט קוביין, ועיירה הקרובה לעיר הולדתו (בה התגורר קוביין לתקופה קצרה) הכריזה על ה-10 באפריל כ-"Nirvana Day".

Alice In Chains  מגייסים כסף לקרבנות הטייפון בפיליפינים

בנובמבר 2013, הכה טייפון "האיין" בפיליפינים וגרם למותם של יותר מ-6,000 בני אדם, ולנזקים של מיליוני דולרים. הלהקה נרתמה למען תושבי הפיליפינים ומנסה לגייס כסף עבור קורבנות הטייפון.

הלהקה חברה לארגון ללא מטרות רווח בשם "Music For Relief" כדי להעמיד למכירה פומבית פריטים יחודיים ונדירים. כל הרווחים של המכירה הפומבית יוענקו לניצולי הטייפון ולארגון שיספק תרופות, מים, שירותים רפואיים ועוד, למיליוני התושבים שנפגעו מהסופה.

חלק מהפריטים שיעמדו למכירה כוללים ציורים מקוריים של סולן/גיטריסט הלהקה ג'רי קאנטרל , ציורים של סרג' טנקיאן (סולנה של להקת System Of A Down) וגיטרת גיבסון לס פול חתומה על ידי הסולן של להקת Green Day בילי ג'ו ארמסטרונג.

עוד פריטים העומדים למכירה פומבית נמצאים באתר charitybuzz ונמכרים במחירים שונים ומגוונים. בנוסף לפריטים הנדירים,  Alice In Chains העמידו למכירה גיטרות אקוסטיות עם החתימות שלהם, ובאתר נמצאים גם פריטים של להקות אחרות כמו Pantera ו- Metallica.

בנוסף ל- Alice In Chains , ב-11 בינואר יתקיים מופע התרמה למען תושבי הפיליפינים בו ייקחו חלק להקות מפורסמות, ביניהן: Linkin Park, Heart, Bad Religion, Offspring ועוד.

האחים גלאגר מאואזיס משלימים והסיכוי להופעת איחוד נראה באופק

לאחר הסכסוך הגדול בין האחים גלאגר שהתחיל ב-2009, וסירובו של נואל גלאגר לאיחוד לפני מספר שבועות, נראה כי האחים משאירים את העבר מאחוריהם כשלפי הפרסומים השניים החליטו להתפייס ולסיים את הסכסוך רב השנים ביניהם. האחים לא הסתפקו בזאת והפתיעו עוד יותר כשהחליטו לפתוח יחד מסעדת אינדי-רוק.

לפי דיווחים של ה'דיילי סטאר', ליאם היה זה שיזם את הפיוס, לאחר שביקר אצל אימם פגי במנצ'סטר: "הם החליטו בינם לבין עצמם שצריך להביא את נואל. עכשיו האחים חושבים על לפתוח מסעדה בנושא אינדי-רוק..הם מתייעצים עם חברים קרובים ומפורסמים שלהם כמו ראסל ברנד לגבי המקום החדש…הם חושבים שהבר מסעדה החדש אולי יאחד ביניהם שוב".

נואל וליאם כבר החליטו על שם למקום: "Champagne Supernova" – על שם הלהיט מאלבום הקאלט "What's The Story Morning Glory". הגיטריסט המקורי של אואזיס פול ארתורס מסר למגזין 'NME' כי עכשיו נראה יותר מתמיד שיש סיכוי לאיחוד של הלהקה, דבר שהיה נראה בלתי אפשרי לפני מספר שבועות: "אם מישהו היה אומר, הנה שדה, הנה במה, והנה 20 אלף אנשים, אני בטוח שליאם ונואל היו קופצים ישר להופיע, ולא נראה לי שהיה צריך לשכנע אותם על ידי סכומים גדולים של כסף…הם יעשו את זה כי זה מה שהם אוהבים, זו התשוקה שלהם".

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X