חדשות הרוק: נירוונה והסמית'ס הנבחרות של NME, קווין המלכה של בריטניה

מגזין NME הבריטי הכתיר את השיר "Smells Like Teen Spirit" של להקת Nirvana כשיר הכי טוב בכל הזמנים

מגזין המוזיקה המפורסם (שקיים משנת 1952) הכתיר את השיר כשיר הטוב ביותר בכל הזמנים, לאחר שעיתונאי עבר והווה של המגזין עבדו ביחד לגיבוש רשימה של 500 השירים הטובים ביותר בכל הזמנים (שכרגע מוצגת במהדורה הדיגיטלית של המגזין).

NME מספרים כי בתקופה בה השיר יצא, הוא היה סוג של "שוק למערכת" לדעתם של המבקרים, כשהגיע למקום השביעי בבריטניה. הסולן של Nirvana, קורט קוביין, מאס מהר מאוד בלהיט וב-1993 אף הצהיר על האלבום "Nevermind":"אני מבין איך זה אלבום טוב מבחינה מסחרית,  אך הוא יותר מידי מלוקק לדעתי".

באוקטובר האחרון NME הכתירו כאלבום הטוב ביותר בכל הזמנים, את האלבום "The Queen Is Dead" של ה-Smiths וחמשת השירים הגדולים ביותר כפי שפורסם במגזין הם:

1. "Smells Like Teen Spirit" – Nirvana

2. "Love Will Tear Us Apart" – Joy Division

3. "I Feel Love" – Donna Summer

4. "How soon Is Now?" – The Smiths

5. "Last Nite" – The Strokes

השיר הנבחר –

הבסיסט של להקת Trivium מסביר מדוע לעולם לא תהיה עוד להקה כמו מטאליקה

הגעת  הדור החדש של הרוק והמטאל נראה מבטיח ומלא ציפיות לחלק מקהל חובב הרוק והמטאל, אך הבסיסט של להקת Trivium (שבעולם המטאל יש המכנים אותה "המטאליקה הבאה") מסביר שיש ציפייה לא ריאליסטית לגבי הלהקות החדשות.

פאולו גרגולטו שוחח עם Stereoboard ונשאל מה הוא חושב על כך שהרבה פעמים יש נטייה להגיד על Trivium  שהיא "המטאליקה הבאה":"קשה פשוט לבחור להקה ולהגיד עליה – 'הם הולכים להיות איירון מיידן הבאים! הם הולכים להיות מטאליקה הבאים!'. חשבתי על כך והבנתי שכל להקה הולכת בדרך מסוימת, ואני חושב שהלהקות שיישארו יהיו אלה שמתמקדות בכתיבת המוזיקה הכנה ביותר, ואלה שייקחו אותה שלב אחד קדימה". גרגולטו מוסיף ואומר:"אני חושב שיש הרבה להקות שם בחוץ, כולל הלהקה שלנו. אנחנו רוצים לדחוף את עצמנו עם האלבומים שלנו ועם הופעות חיות. השאר תלוי באנשים ואם הם מתחברים לזה".

בהקשר להשוואה למטאליקה הוא מוסיף ואומר:"אנשים לא יכולים לצפות לעוד איירון מיידן או לעוד מטאליקה כי הלהקות האלה נבנו על מה שהיה לפניהן והן יצרו דבר שהוא ייחודי להן. מטאליקה היא להקה של פעם בחיים, וזה בלתי אפשרי להגיע לרף אליו הם הגיעו. כל אחד פשוט עושה את הקטע שלו, הייחודי לו, ואלה הלהקות שגם יצליחו".

להקת Queen תצא לסיבוב הופעות עם אדם למברט, וגם מוכתרת ללהקה שמכרה הכי הרבה אלבומים בבריטניה

הלהקה מתכננת לצאת לסיבוב הופעות בקיץ הקרוב, עם אדם למברט ("אמריקן איידול") כסולן.

בראיין מאי סיפר בראיון לRadio 2-:"דיברנו עם אדם למברט, כבר הופענו איתו מספר פעמים והוא מדהים. אנחנו להקה מתמשכת, אין מה לעשות. אני חושב שכולנו מחינו יותר מידי כשפרדי (מרקורי) נפטר, ולא רצינו לדבר על זה בכלל, ולא להיות להקת Queen לזמן מה. אך לאחר כמה זמן, התחלנו להבין שאנשים רוצים לשמוע את השירים שלנו ולראות אותנו מופיעים. אז לא משנה איך תקרא לזה, רוג'ר (טיילור) ואני עובדים על דברים ואני חושב שנעשה דברים נוספים בקיץ, רוב הסיכויים שבארה"ב".

חדשות טובות נוספות ללהקת Queen הן שהאלבום שלהם "Greatest Hits" הוכתר כאלבום הנמכר ביותר בכל הזמנים בהיסטוריה של בריטניה, ובנוסף לכך הוא גם האלבום הראשון שמכר מעל 6 מיליון עותקים. על פי דיווחים של ה-Telegraph לאחת מכל שלוש משפחות בריטיות יש את אוסף הלהיטים הגדולים של Queen.

מאי תיאר את הדבר כ"מדהים" והודה לכל המעריצים שתמכו בלהקה לאורך כל השנים. האלבום שוחרר בשנת 1981 והכיל 17 להיטים מ-11 השנים הראשונות של Queen, והיה בטבלת הלהיטים של בריטניה במשך 476 שבועות.

חמשת האלבומים שמכרו הכי הרבה עותקים בבריטניה בכל הזמנים:

1. Queen – "Greatest Hits", 1981

2. Abba – "Gold", 1992

3. The Beatles – "Sgt Pepper's Lonely Heart Club Band", 1967

4. Adele – "21", 2011

5. Oasis – "What's The Story Morning Glory", 1995

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X