חדשות הרוק: על "כוכב הרוק האחרון" ומדוע לא תהיה עוד מטאליקה?

כותב הביוגרפיה של קורט קוביין:"קורט קוביין היה כוכב הרוק האחרון"

כותב הביוגרפיה של קורט קוביין, צ'ארלס ר.קרוס, דיבר על ההשפעה התרבותית של קוביין בספרו האחרון:"Here We Are Now" ואמר כי קוביין הוא כוכב הרוק האמיתי האחרון בהחלט עד כה.

בשיחה עם USA Today הציג קרוס מספר נקודות התומכות בטענתו, אחת מהן היא הטענה כי המוזיקה של נירוונה השתרעה מעבר לעולם הרוק והשפיעה אפילו על עולם ההיפ הופ:"השיר של ג'יי זי 'Holy Grail' מכיל מילים מהלהיט 'Smells Like Teen Spirit' של נירוונה".

קרוס הוסיף כי קוביין עזר לעצב את התדמית התרבותית של העיר סיאטל, אבל גם גילה צניעות רבה בעניין. קרוס הסביר כי:"גראנג' הוא עכשיו חלק מהזהות התרבותית של סיאטל" וציין גם כי לאחר מותו של קוביין חברות תקליטים ומנהלים של להקות גילו תמיכה רבה יותר באמנים שנאבקו בהתמכרות מאשר לפני מותו של קוביין.

בהקשר מותו של קוביין, אמר קרוס כי קורטני לאב (שהייתה אשתו של קוביין) לא אשמה במותו, וכי נטייה אובדנית, התמכרות ודיכאון היו תופעות שרווחו בקרב משפחתו של קוביין. קרוס אמר שקוביין ניסה להתאבד מספר פעמים הרבה לפני שהכיר את לאב,  וכי הייתה לו נטייה לנטילת כמות מופרזת של סמים והוסיף:"ההתנהגות הזו מראה גישה חסרת אחריות לגבי המושג 'לחיות'. אולי לקורט לא היה אף פעם באמת סיכוי".

קרוס ציין כי קורט בחר להיות מכור להרואין וכי הוא היה סובל מכאבי בטן כרוניים במהלך חייו:"ביומנו הוא כתב כי הוא עשה החלטה להיות מכור להרואין, מהסיבה העיקרית שזה היה עוזר לו להתגבר על הכאבים הפיזיים שהיו לו".

לבסוף מסכם קרוס כי קוביין היה כוכב הרוק האחרון:"הוא היה הכוכב האחרון שנגע בדור מיינסטרימי שלם. השירים היו הקול שלו. הכריזמה, הגאונות והמוזיקה של קוביין היו כולם סביבו.לא ראינו מישהו שהתפרש לכל הרבה דברים בזמן כה קצר, כך שהוא האחרון בעשרים השנה האחרונות. אך אני מקווה שיהיו עוד כאלה".

מייסד האתר Metal Sucks מסביר מדוע לעולם לא תהיה להקה נוספת כמו מטאליקה

השאלה "מי יהיו המטאליקה הבאים" עולה בצורה אינטנסיבית בתקופה האחרונה בעולם הרוק והמטאל, ולא רק בקרב מעריצים אלא גם בקרב לייבלים, עיתונאים ואפילו מוזיקאים.

אחד ממייסדי המגזין האינטרנטי Metal Sucks, וינס ניילסטיין ניסה לתת תשובה לשאלה הזו ולהסביר בצורה מפורטת מדוע לעולם לא תהיה עוד מטאליקה או עוד להקת מטאל בסדר גודל של מטאליקה.

הסיבה הראשונה שניילסטיין נותן היא כמות רבה מידי של להקות:"יש יותר מידי להקות שמושכות את קהל המטאל להמון כיוונים בו זמנית. הזמנים של להקות שכולם אוהבים תמו. זה לא דבר רע שיש המון להקות, זה דווקא נפלא- המטאל אף פעם לא היה מגוון כמו עכשיו. אך העובדה שיש כל כך הרבה להקות, כלומר אפשרויות, גורמת לכך שלכל אדם ששומע מטאל יש הרבה יותר אופציות והוא לא מתרכז בלהקה אחת, ולא מבזבז את הכסף שלו על להקה אחת".

הסיבה השנייה היא האינטרנט:"שיתוף קבצים מקשה על הפרנסה של מוזיקאים, אך יש דבר נוסף – כל חובב מוזיקה יכול למצוא להקה שמתאימה בצורה מושלמת לטעם שלו. אין יותר כמות מוגבלת של מוזיקה, כמו מה שנמצא בחנות תקליטים (כמו שהיה בעבר) או מה שמשמיעים ברדיו ואז צריך לבחור מהדברים הספציפיים האלה. כל מה שמישהו ירצה, נמצא שם ברשת. לכל ז'אנר, ותת ז'אנר, אפילו השולי והזניח ביותר יהיו להקות".

הסיבה השלישית של ניילסטיין היא שתחנות הרדיו של הרוק לא תומכות במטאל:"הפורמט של רדיו שמשמיע רוק לא השתנה ב-15 השנים האחרונות. אם יש להקת מטאל שמגיעה למיינסטרים, לדעתי זה חשוב שרדיו – אחד המדיומים החשובים ביותר, ישמיעו את אותה הלהקה. לצערי רדיו רוק ב-2014 לא לוקח סיכונים בשום מצב…בשביל להקת מטאל להגיע למיינסטרים, צריך להיות מושמעים בתחנה של מיינסטרים. זה נהפך למאוד קשה".

סיבה נוספת היא סגנון השירה, וניילסטיין מסביר כי להקות מסוימות מושמעות ברדיו מכיוון שהשירה בהן היא "נקייה" ולא בסגנון Screaming  או Growling. אנשים ששומעים סגנון מוזיקה כללי מעדיפים לשמוע להקות עם שירה "נקייה" שבה מבינים את המילים של השיר. הוא מסביר כי לאנשים ששומעים דברים כבדים יותר, הלהקות האלה נחשבות קלילות מידי, ולעיתים להקות שהתחילו עם סגנון שירה של Screaming  או Growling, שינו אותו לשירה "נקייה" כדי להיות מושמעות יותר ולהגיע לכמה שיותר אנשים. ניילסטיין ממשיך ומסביר כי גם הלהקות שכן שרות בסגנון שירה "נקי" כדי לפנות לכמה שיותר אנשים, עדיין לא יכולות למלא מקומות של מעל 5000 אנשים (לא כולל פסטיבלים). נייסלטיין אומר שלמרות שזה מרשים ויכול להביא פרנסה, זה עדיין אפילו לא מתקרב למימדים של מטאליקה ולכמות מעריצים שיש בכל הופעה שלהם (גם בעבר וגם בהווה).

הסיבה האחרונה שניילסטיין נותן היא שמוזיקה כבר לא חשובה יותר כמו פעם:"אני מצטער לומר את זה, אבל זה העולם שאנו חיים בו. לילדים של היום יש מליון דרכים להעביר את זמן – פייסבוק, אינסטגרם, משחקי ווידאו, סקס סמים וכו'. ועם כל הכנות, זה לא רק ילדים, זה גם אנחנו. מתי הייתה הפעם האחרונה שישבת מול מערכת הסטריאו בבית (ולא באוטו!) והקשבת לאלבום מההתחלה עד הסוף? מוזיקה ירדה בדרגה למשהו שהוא רק ברקע כמעט לכולם, חוץ מקומץ קטן מאוד של מעריצים שרופים. האזנה למוזיקה זו כבר לא פעולה עיקרית או פעולה שבאה בפני עצמה".

ניילסטיין סוגר את הדברים עם נימה אופטימית יותר:"עם כל ההתנצלות, זו המציאות. לעולם לא תהיה עוד להקה גדולה או אפילו קרובה בגודל למטאליקה. צריך להפסיק לקוות ולהוציא את המיטב ממה שיש כאן ועכשיו, שזה גם משהו מעולה אם שואלים אותי. סצנת המטאל היא יותר מבריאה – היא משגשגת. בואו נמשיך את זה".

Smashing Pumpkins ישחררו שני אלבומים ב-2015

סולן הלהקה בילי קורגן, הכריז כי הלהקה תשחרר שני אלבומים חדשים ב-2015 ותיאר את הסגנון שלהם כ:"גיטרות, גיטרות, גיטרות ועוד גיטרות". הקלטות האלבום החלו לפני מספר ימים והסינגל הראשון צפוי להשתחרר בסוף השנה הנוכחית.

קורגן כתב באתר הרשמי של הלהקה:"שמח להכריז כי חתמתי על חוזה הקלטות עם BMG לשני אלבומים של Smashing pumpkins ב-2015- 'Monuments to an Elegy' ו-"'Day for Night'.

קורגן הוסיף:"לאלה שתוהים מה הסגנון של האלבום יהיה, חישבו – גיטרות, גיטרות, גיטרות ועוד גיטרות. אבל יותר במובן האפי של הדברים ולא בהגזמה. התחלנו את תהליך ההקלטות כאשר הרבה שירים כבר כתובים ומוכנים להקלטה. מי שאחראי על ההפקה הוא האוורד וולינג שאיתו היה לי העונג לעבוד לראשונה בהקלטות האלבום 'Adore'. אנחנו מצפים ליציאת סינגל חדש עד סוף השנה". עדכון חדש על ההקלטות יצא שלשום, והוא מאשר כי הלהקה צברה כמות של 132 דמואים:"בילינו את רוב היום בהאזנה ל-132 דמואים. כן, אתם קוראים נכון! 132! טירוף…ונותרו עוד 20-25. כאשר נסיים את אלו, נצלול מחר לסיבוב נוסף של עבודה על שירים ובחירת שירים לאלבום 'Monument to an Elegy'" מספר קורגן.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X