לזוז כמו שלומי שבן | מופע השקת האלבום "תרגיל בהתעוררות"

מאת: ניסן קריבוי

2,400 איש גדשו את היכל התרבות, בציפייה למופע ההשקה לאלבום החדש של שלומי שבן "תרגיל בהתעוררות", היה נראה כאילו כל תל אביב הגיעה, כולם עצרו מעיסוקם ובאו לזוז כמו שבן.

לשבן חברו להקת הקולקטיב המצוינת, שגרמו למופע להראות כאילו שניהם עשויים מאז ומתמיד מאותו חומר. המופע החל בשיר הנושא מהאלבום "תרגיל בהתעוררות", כאשר האור רק על שבן ובתוספת וידאו ארט מהמם שדימה את קטעי השירה של חוה אלברשטיין, שחבל שלא נטלה חלק במופע הנהדר הערב.

את שבן ראיתי בכמה גרסאות במהלך חיי, אם זה לבדו עם הפסנתר ואם זה בשיתוף עם התזמורת הפילהרמונית.  בכל פעם הוא הצליח להתעלות ולהמציא את עצמו מחדש, אך הפעם זה היה כבר סיפור אחר לגמרי. החל מהבמה המשוקעת דרך ההחלטה אמיצה להופיע בהיכל התרבות, ועד העיבודים המדהימים והחדשים לכל שיר מהישנים ועד החדשים. כששבן הוציא את אלבומו הראשון ונשאל באחד הראיונות מדוע הוא לא מופיע עם להקה,  הוא אמר כי הוא אינו מסוגל להכריח גיטריסט או כל נגן אחר לנגן כמו שהוא מבקש, ולא מעוניין לשלוט על אף אחד. כנראה שמאז שבן פיתח ביטחון וניתן לראות את זה גם על הבמה, כאשר בין שיר לשיר היה מיני מופע סטנד אפ ספק מתוכנן ספק ספונטני.

הטקסטים של שבן חדים כמו סכינים, לא פחות מהלחנים המבריקים. במהלך ההופעה סיפר בחצי הומור כי באלבום האחרון ניסה לגעת בכמה שיותר סגנונות ולא יכל לסיים בלי שיר רגאיי, אפילו שהוא מספר על הופעה שיכורה במיוחד באילת. אורחים רבים היו במהלך ההופעה , החל מנינט טייב ששרה גם באלבום עצמו את השיר "מלכה לב שבור", דרך תמיר מוסקט ואסף תלמודי שהפיקו את האלבום ועד הכנר המבריק סניה קרויטור ואמן כלי ההקשה רוני עברין.

שבע שנים חלפו מאז אלבום הסולו האחרון של שבן, ביניהם הוא השתתף בפרויקטים מגוונים, ביניהם: מוזיקה לסרטים ("האסונות של נינה" יחד עם אסף אמדורסקי), הופעות משותפות (ערן צור ורמי פורטיס) ואלבום קאברים ("מגדל הפזמון"). במהלך ההופעה שבן ביצע גם את השיר "החיים שלי טובים" קאבר לרנדי ניומן המצוין. בשורה שבה הוא מספר כי אביב גפן ביקש ממנו לקחת את ילדי אור הירח קצת כי הוא עייף, שאל שבן את הקהל אם הוא רוצה שינוי, הקהל ענה בחיוב, ומיד החל הסולו מהשיר "עכשיו מעונן" עם וידאו ארט של סמל השלום, אקט של פרגון או ציניות.

את המופע סיים שבן עם ביצוע פאנק רוק לשיר "אריק", בו שבן ירד לקהל והחל לטייל בהיכל התרבות כאילו נולד שם, מה שנתן גם לקהל להרגיש בבית אין ספק ששבן הוא מסוג האמנים שפשוט חשובים למוזיקה הישראלית. עלי אישית הוא השפיע כבר מגיל צעיר כאשר אני ולהקתי חיפשנו קאבר להופעה, ומיד מצאתי אותו, שיר מתוך האלבום הראשון שרק יצא בזמנו לשבן, לשיר אגב, קראו "סיגריות" והוא גנב את ההופעה..

המופע הבא של שבן ייערך ביום חמישי הקרוב באודיטורים חיפה, כשלחברי דף הפייסבוק הרשמי של שבן ישנה הנחה למופע. מומלץ ביותר.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X