מצעד הקאברים הישראלי תשפ"א

שנת תשפ"א מתקרבת לסיומה ואנו במיוזיק מתחילים כבר במצעדים השנתיים שלנו. אנו פותחים את הרשימה עם מצעד הקאברים השנתי, בו תמצאו את גרסאות הכיסוי המוצלחות של השנה.

על מנת להיכנס למצעד שלנו הקאברים היו צריכים לעמוד באחד מהקריטריונים הבאים:

פרשנות חדשה – כלומר, ביצוע גרסא אשר מעניקה לשיר פרשנות אחרת ומעניינת, כזאת שלא באה במטרה לחקות ולהתעלות על המקור, אלא מספקת ביצוע מעניין אחר אם זה במקצב, באווירה או בכל אלמנט אחר בשיר. 

דיוק ורמת ביצוע – במקרים בהם יש דימיון רב לשיר המקורי, כאן כן נמדדת רמת הביצוע ואם השיר עושה כבוד לגרסא המקורית.

שמענו לא מעט קאברים בשנה ובחרנו עבורכם את 20 המומלצים שלנו. חלק גדול מהשירים מגיעים מתוך 2 פרויקטים של אלבומי קאברים: "צו השעה" של נענע דיסק ופרויקט "יעלה ויבוא" פרויקט המחווה לשיריו של יורם טהרלב ז"ל. במצעד גם תמצאו גרסות חדשות של אמנים לשירים מקוריים שלהם וגם קאברים לשירים לועזיים.

אהבתם? יש שיר שחייב להיות במצעד ופספסנו? תעדכנו ושתפו אותו בתגובות באתר ובפייסבוק 🙂

1. אביתר בנאי - שלח לי מלאך

אביתר בנאי בגרסת כיסוי לשיר אותו כתב בן דוד יובל בנאי, סולן להקת משינה. ביצוע אחר, מעניין שמוסיף מימד אחד לשיר שזכה להצלחה רבה בשנות ה-90', בהם הלהקה היתה בשיאה.

2. רותם בר אור דניאלה ספקטור - אל תפחד

נשארים עם משפחת בנאי, הפעם בגרסת כיסוי לשירו של אהוד בנאי. שיתוף הפעולה בין המוזיקאים המוכשרים בר אור (סולן להקת TheAngelcy) וספקטור בא לי ביטוי בגרסה שעושה כבוד לגרסת המקורית של אחד משירי התקווה הגדולים במוזיקה הישראלית.

3. קרולינה ושי צברי - היו זמנים

החיבור המעניין הזה הוליד לנו גם גרסת כיסוי מעניינת לשיר "היו זמנים" שבוצע במקור ע"י זוהר ארגוב (גרסת המקור של השיר שייכת לזמר הטורקי Cengiz Tekin). גרסה זו על מקצב הרגאיי קלילה, עם הרבה גרוב ושמח.

4. עדן חסון ויסמין מועלם - שושנים עצובות

עדן חסון משתף פעולה עם הזמרת היוצרת העולה יסמין מועלם בגרסה מעניינת ומלאת נשמה. השיר יצא לאור לפני יום הזיכרון לחללי מערכת ישראל והוקדש לזכרו של סמ"ר דניאל פומרנץ.

5. אביתר בנאי - כוכב

קאבר נוסף שבוצע ע"י אביתר בנאי, הפעם לשירו של אסף אמדורסקי. בנאי נהג לבצע את השיר בהופעותיו, לאחר שחלה בקורונה, הוא שאב כח והשראה מהשיר וגמר בליבו להקליט גרסת קאבר רשמית לשיר לאחר שיחלים. 

אמדורסקי מצידו מפרגן לבנאי על כך שהוא הפיח חיים נוספים לשיר כשכתב בעמוד הפייסבוק שלו:  "כוכב, השיר שראה אור לראשונה ב1999, הגיח משום מקום. מישהו או משהו גדול ממני כתב אותו ואני רק תיעדתי. כך הרגשתי כל השנים וכשאביתר שר אותו-וזה קרה כבר בהופעות הראשונות ל׳מנועים שקטים׳, חשבתי שאולי זה שיר שלו בכלל ואיכשהו חל בלבול וזה נחת אצלי במקרה".

6. אמיר דדון - לילות של ירח מלא

הזמר והיוצר המוכשר אמיר דדון בגרסה שלווה ונוגעת לשירו של ערן צור שיצא לאור בשנת 2000. אין ספק כי זוהי אחת הגרסאות המוצלחות שיצאו במסגרת הפרויקט "צו השעה".

7. יובל דיין - כוחך הרם

יובל דיין בגרסת כיסוי מעניינת לשיר הקצבי שנכתב, הולחן ובוצע במקור ע"י אהובה עוזרי ז"ל, שיר שעושה כבוד לאחד מחלוצות הזמר המזרחי בישראל.

8. ליאור מיארה - מחכה

הפעם גרסה בניחוח ים תיכוני עם המון רגש וקצת סלסולים אותה מבצע ליאור מיארה לשיר מחכה שבוצע במקור ע"י ריטה למילותיו של עידן רייכל.

9. אורן ברזילי - אחלום לנצח

אורן ברזילי מצבע גרסה מחודשת ללהיט שנות ה-90 אותו כתב, הלחין (יחד עם שי להב) וביצע כסולן ב"מופע הארנבות של ד"ר קספר". ברזילי לוקח את השיר לכיוון אחר ונותן יותר ביטוי לרגש ולמילים העוצמתיות המלאות עצב וכאב.

10. סלב אנונימי - שיר ישן

סלב אנונימי הוא ישראל קמחי, די.ג'יי, מעבד ומפיק מוסיקלי שנוהג להוציא מידי תקופה גרסאות קאבר לשירים ישראלים. הפעם קלטה את האוזן שלנו הקאבר המוצלח לזה לשיר של אתניקס אותו מבצעת בצורה נפלאה ומאוד מרגשת הזמרת ענת בן חמו.

שירים נוספים:

11. דודי בר דוד – לילותיי

12. לירון עמרם – בשביל אל הבריכות

13. גוסטו מארח את חוה אלברשטיין – לא צריך הרבה

14. עוז אלי – בדרך אל הים

15. אודיה – הביתה לחזור

16. רוני אלטר – אינך יכולה

17. ריקי גל ומוניקה סקס – תחנה סופית

18. מאי ספדיה – רואה לך בעיניים

19. איזה זהב פייגלין – La Isla Bonita

20. יונתן רזאל – Free As a Bird

האזינו לפלייליסט המלא:

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X