אסתר רדא בממלכת הגרוב

מאת: אסתר קובי

אסתר רדא היא ללא ספק הפתעת הגרוב הגדולה ביותר של שנת 2013. כבוד לזמרת ישראלית ממוצא אתיופי שממלאת עד אפס מקום כל הופעה שנקבעת עבורה. רדא חוזרת אלינו אחרי שהספיקה כבר לעשות טור בקנדה ובארצות הברית, והאמת, יש כאן הרמה לסטנדרטים של תעשיית המוסיקה העולמית. אסתר רדא היא זמרת סול ושחקנית צעירה עם כריזמה כובשת. הלוק ההיפסטרי עם סגנון הפאנק הייחודי שלה, החיוך המתוק ותנועות גוף של כוכבת פופ בינלאומית מייצרים מעין שילוב שעוד לא נראה כמותו בישראל.

השפעות רבות של סגנונות מוזיקה הפכו מעין כור היתוך ולבסוף גילו אלינו את הדבר הבא – אסתר רדא. בממלכה יש גרוב מטורף, הרבה קצב טוב, פרפורמרית מבטיחה בהחלט עם קול נשמה גדול. כל אלו רקחו את התוצר המופלא. ההופעה מהנה ואנרגטית, התזמורת שהורכבה מונה שבעה נגנים, קולות של חצוצרות לא מותירות אף אוזן ערלה, ועלמה יפיפייה בדרכה המיוחדת שלה מבצעת ומלהטטת מופע בעזרתה של תאורה עוצמתית מרשימה.

רדא כבר הספיקה לשחרר להיטים לפלייליסט ואלו המוכרים מתבצעים בלייב שואו בעוצמה שעולה על כל מה שנשמע כה קליל בהקלטה. השיר 'Anything from you' בוצע בקצב דרמטי לצד הגשה מדהימה ומזוקקת מגינונים או התייפייפות מרצה, היה זה ביצוע שמחדיר הרבה מאוד כוח באסתר שם על הבמה, בעיניי הכתיר אותה למלכה אסתר. גם את השיר הכבר מוכר של רדא, 'Life Happens' הקהל זמזם בהנאה ואף התנועע לקצב התופים וכלי הנשיפה שהחיו את נשמתו של הביצוע החי. להופעת הצהריים בזאפה התארח עוזי רמירז פיינברג שהפגין את כישורי הגיטרה המאלפים.

את האלבום של רדא שייצא בחודשים הקרובים הפיקו סאבו וקותי. האלבום מונה ארבעה שירים מקוריים אותם כתבה והלחינה רדא וכבר זוכה לקטוף ביקורות מצוינות.

הסינגל "Life Happens":

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X