אקסום מרקידים במסיבת היפ-הופ

מאת: אסתר קובי

מזמן לא האזנתי למוזיקת היפ הופ וגם לא רגאיי, אלו ז'אנרים שאהבתי יותר בגילאים יותר צעירים, בבילויים על חוף דוגית בצפון עם כל החברים. הסצינה של המוזיקה השחורה מוכרת לי, אבל לא יותר מדי מקרוב. כשהגעתי לבארבי ביום שישי בערב, לא הופתעתי לראות סביבי את הקהל הצעיר והצבעוני. חיכיתי לתחילת ההופעה באופן רגיל ולפתע,אקסום עלו לבמה. מאותו רגע לפי דעתי, חל שיפור. הצמד הפציע עם השיר 'הקשיבו נא', קפץ ורקד, הם לא הסירו את החיוך מהפנים לאורך כל ההופעה וזה היה בוסט משמעותי של אנרגיה למזדקנת שכמותי. אני גם חייבת להודות, התכנים העממיים ושפת הגוף של טדרוס (ראובן ארגאי) וג'ודאיה (גילאור יהודה) הצחיקו אותי, וזה היה דבר חדש במופעים.

מי אלו אקסום?

מדובר בצמד מנתניה שחבר בגיל 14 ומאז עושים יחד שמח ומוזיקה. אפשר להבחין בקלות בהשפעות המוזיקליות המגוונות של אקסום, הם נותנים ביטוי למגוון סגנונות כמו ים תיכוני, רגאיי, דאנס הול בשילוב של היפ הופ והרבה קצב. האווירה השכונתית והחברות ה'סחבקית' שלהם הם בטבעיות מפגינים ויוצרים חמימות כמו בבית. הקהל אפילו קיבל הזמנה אישית להגיע להרים כוסית איתם אחרי ההופעה, כאילו כולנו חברים מהשכונה ולכולם כיף ביחד.

השם המיוחד של ההרכב 'אקסום' שאוב מן העדה האתיופית – זהו שמה של עיר קודש באתיופיה, בממלכת שבא הקדומה. להפקה המוזיקלית אחראי רונן סאבו שנכח על הבמה עם קולות רקע וציוד אלקטרוני. גל דהאן ניצח על הסקסופון ואור גורפינקל בגיטרה בס.

אז מה היה שם?

אחרי פתיח סוחף, ביצעו קאבר מדליק לשיר 'בא לשכונה בחור חדש'. אחריו שרו את הסינגל החדש שלהם 'ארנבת', ומייד את 'בואי באיזי' במקצבים של רגאיי. אל תוך ביצוע של 'אש אש מדורה' מתפרצים לבמה שלומי אלון ושאנן סטריט מ'הדג נחש' עם השיר 'זמן להתעורר', לפני שסיימו, ביצעו גם את 'שיר נחמה' שהשתלב עם קטע של אקסום.

אקסום והדג נחש בבארבי

בהמשך ישיר לסוגיות חברתיות אקסום מבצעים את 'מה עם הכסף?' ואת 'עובדים עלינו'. אקסום מציגים שיר חדש "climbing" ואל השיר המוכר 'פתאום באנו' מצטרפים בהפתעה הראפר פלד עם חבר. אסתר רדא, מלכת הגרוב החדשה גם מתארחת ואפילו עושה קצת ראפ עם החבר'ה, שרה את "Life Happens" ויחד גם עושים מחווה לנעורים המשותפים עם "Ooh La La La" של The Fugees. לאחר שאסתר עוזבת את הבמה, אקסום באווירה מזרחית עושים את 'כל וואחד ומזלו'. לקינוח אקסום מבצעים בשנית להיטים אהובים מהמופע וגם את השיר הקליט 'אחלה קומבינה'.

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X