דניאלה תורג'מן במופע השקה ל"ארץ ים"

דניאלה תורג'מן היא זמרת ויוצרת מוכשרת אשר החלה את דרכה המוזיקלית בהרכב האלקטרו-רוק פסיכדלי Tiny Fingers לפני כעשור. ב-2015 היא הוציאה אלבום פולק אקוסטי ראשון באנגלית, במקביל היא חזרה לשתף מידי פעם פעולה עם Tiny Fingers ושרה בהרכב הסינת'פופ ארמון.

בשנה שעברה היא הוציאה לאור את "ארץ ים", אלבום פולק אינטימי מעולה על טהרת השפה העברית, כשהפעם ישנו שילוב בולט יותר של מוזיקה אלקטרונית ואמביינט. האלבום יצא בלייבל אווזה שבו גם ארמון, רועי חרמון וטל תמרי הוציאו אלבום. תורג'מן בקולה מזכירה מעט את יובל דיין וישנו גם וייב המזכיר את אביתר בנאי.

דניאלה תורג'מן 1
דניאלה תורג'מן בלבונטין 7, מופע אינטימי ומרגש. צילום: גאיה סעדון | @gaya’s photos

לאחר עיכוב קל עקב הנגיף הארור שתקע את עולם התרבות והמוזיקה, תורג'מן חוזרת להופיע והיא עושה זאת במסגרת מופע השקה חגיגי ל"ארץ ים" בלבונטין 7, ת"א. תורג'מן עולה אל הבמה ומבצעת ישר את השיר "נצח", אחריו היא מספרת כמה היא נרגשת להופיע מול הקהל שהגיע, שאט אט החל למלא את המקום. היא ממשיכה בביצוע מספר שירים מהאלבום "ארץ ים", ביניהם "לפיד" השמיימי ונעים להיווכח כי גם שתורג'מן שרה היטב את שיר הסינת'פופ המרגיע והמעניין הזה גם בלייב.

"צא ותיווכח / גם אם רגע זה יחלוף / במהרה דלתי שוב תיפתח / כי אתה, אתה, אתה, על הסף"

היא ממשיכה עם ביצוע שתי שירים נוגים מהאלבום, "נעלם" על אהוב או קרוב שנעלם ואת השיר שכתבה על אחותה אשר חוותה אובדן – "אחות קטנה". הקול המרגיע והמלטף של תורג'מן שובה את לב המאזינים בקהל שמגיב במחיאות כפיים סוערות.

"והכל תמיד נגמר אצלנו / זה מפחיד לפעמים / שקופים כמו פרפרים בשדה / איך נעים כאן איתך / בשקט הזה"

כעת היא מזמינה לבמה את יונתן דסקל, אשר הפיק את האלבום יחד עם נמרוד בר. דסקל מתיישב ליד הפסנתר לביצוע השיר "אדמה רטובה", אחד השירים המרשימים והמוצלחים באלבום, שיר טבע נפלא, סוחף ומרגיע כאחד. השיר נכנס גם למצעד השירים הישראלי של מיוזיק לשנת 2021. בהזדמנות הזאת תורג'מן פונה אל דסקל באושר ובסיפוק גדול על כך שהם החליטו להוציא את האלבום הזה לפועל.

"אדמה רטובה / תהיי טובה אליי / בגן ורדים, הגן שלך / אני שותה חיים / תהיי טובה אליי, תהיי טובה"

בהופעה זו היא מארחת גם את הזמר והיוצר Iogi (יוגב גלוסמן) שביצע איתה במשותף את "שום דבר לא עוזר", שיר קליט שממכר כבר מהשמיעה הראשונה. ישנו שילוב מוצלח מאוד בין השניים שמספקים ביצוע נהדר.

גלוסמן שר עוד שני שירים שלו ולאחר מכן תורג'מן מבצעת את הסינגל השלישי מהאלבום שהוא גם שיר הנושא שלו "ארץ ים". תורג'מן מדרבנת גם את הקהל להצטרף אליה במהלך השיר והוא מצטרף אליה עם קולות "ארץ ים".

"השקיעה בעיניך / תחפש גם אותי / זה הולך לפניך / כמו גאות, כמו אוצר עמוק, במצולות / אתה תשמור עליי בלילות / אני אשיר לך מנגינות"

לאחר מכן היא מבצעת את השיר "רוח" המיסטי ומלא התכונה וגם שיר חדש שלא נכלל באלבום השני שנקרא "תתאחדו". משמיעה ראשונה נשמע שיר מעולה בו נעשה שימוש רב יותר בגיטרות, אולי רמז לשינוי הסגנון באלבום הבא. תורג'מן חותמת את ההופעה בהדרן עם "כאב מתוק", אחד השירים העוצמתיים באלבום, שגם הוא בדומה לשירים נוספים שב"ארץ ים" הינו שיר נוגה שמלווה בתחושות כאב, כנראה עקב חוויה של פרידה או אהבה נכזבת. 

"פנינים יפות / מתפזרות באדמה / אתה ואני, אני ואתה / רציתי להכיר אהבה אחרת"

דניאלה תורגמן 2
צילום: גאיה סעדון | @gaya’s photos

חברי ההרכב:

מאור שוורצברג גיטרה

נועם פוקס קלידים

רון קלוד קולות

זהר אייזנמן בס

ניר קליינר תופים

האזנה מלאה לאלבום "ארץ ים":

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X