חדשות הרוק: ביקורת על מסחור המוזיקה והפרת זכויות היוצרים בעידן הדיגיטלי

ג'וש הומי (Queens of the Stone Age) על תעשיית המוזיקה:"כולם רודפים אחרי הכסף במקום ליצור אומנות"

סולן להקת Queens of the Stone Age מתעקש על כך שהעדיפות העליונה של המוזיקאים צריכה לחזור ולהיות יצירת מוזיקה, והוא מוחה על תאוות הבצע של רוב האמנים שפועלים היום. בראיון ל-Triple J, דיבר הומי על סיבוב ההופעות האחרון של הלהקה עם להקת Nine Inch Nails ועל כך שיותר להקות צריכות לנקוט בגישה דומה שלהם- סיבוב הופעות ששתי להקות הן במרכז ולא להקה אחת שמחממת את השנייה:"אני חושב שמה שמגניב בסיבוב ההופעות הזה זה שיש שתי להקות שהן במרכז. בשנים האחרונות אמרתי מדוע שלהקות לא יצאו לסיבוב הופעות ביחד ששתיהן הן ה'הד ליינרים'. בהרבה מהפסטיבלים יש חמישים או שישים להקות וקשה מידי לתמצת רעיונות ככה, זה גדול מידי. אני חושב שכאשר יש שש או עשר להקות זה הרבה יותר חזק". הומי טוען שיש הרבה יותר סולידריות ותחרות בריאה כאשר יש מספר הד ליינרים, בניגוד לפסטיבלים ששם כל להקה מקבלת זמן במה שונה מהשנייה.

באשר לעניין החמדנות שלדעתו מתרחשת בתקופה האחרונה בקרב מוזיקאים אומר הומי:"אני חושב שכולם רודפים אחרי כסף כל הזמן, במקום לנסות ליצור אומנות. אני יודע שטרנט רנזור (סולן להקת Nine Inch Nails) ואני הופכים לפעמים לאובססיביים כשאנחנו מנסים להציב לעצמנו כל פעם רף חדש. זה נחמד לשים להקות ביחד וזה יכול להיות הרבה יותר גדול מאשר להפריד את הדברים".

בחודשים הקרובים יבלו Queens of the Stone Age את זמנם בסיבוב הופעות כדי לקדם את אלבומם האחרון "…Like Clockwork", ובמקביל הם גם הכריזו על תוכניות להקלטת אלבום חדש בתקופה הקרובה.

סקוט איאן (גיטריסט להקת אנתרקס) מגנה את התופעה של צילום הופעות שלמות בווידיאו על ידי מעריצים, ומגיב על הפרישה של מוטלי קרו

בראיון ל-Examiner כינה איאן את התופעה של צילום הופעות והעלתן לרשת כ"אדיוטית". איאן דיבר עם המראיין על סיבוב ההופעות של אנתרקס "Speaking Words" והוא נשאל מדוע כמות קטעי הווידיאו שהודלפו ליו טיוב מסיבוב ההופעות מעטים כל כך. איאן אמר בתגובה:"הם מעטים מפני שאני מגנה את התופעה שבה אנשים מחליטים שהם שמים ביו טיוב את התוכן ששייך לנו, בחינם. אולי יקראו לי משוגע אבל אני מהאמנים המשוגעים שחושבים שאסור לתת את ה'יצירה' והתוכן שלהם בחינם. אני יודע שזו דרך מחשבה הזויה בתקופה הזו, אבל אני מגיע מהאסכולה הישנה, מהתקופה בה היו קונים אלבומים וקליפים. אני עדיין נוהג כך, אני עדיין קונה את המוזיקה שלי, גם אלבומים וגם די.וי.די. אני מרגיש שאם לי יש מספיק כבוד לנהוג כך גם לאחרים צריך להיות". כנשאל איאן לגבי התנהגות של אנשים המשתמשים בסמארטפונים אמר איאן:"אני חושב שזה אדיוטי. אני חושב שמי שבא להופעה, מוציא כסף כדי ללכת אליה ועומד עם הטלפון מעל הראש שלו ומצלם יותר מתשעים דקות הוא פתטי. זה לגמרי מפספס את המטרה של לבוא להופעה חיה. אני חושב שזו בדיחה. ראיתי את ברוס דיקנסון (הסולן של איירון מיידן) יורד על אנשים בקהל שעושים את זה ובצדק. הם להקה גדולה מספיק כדי להגיד את זה לקהל שלהם. אני חושב שזו תופעה אידיוטית ואני לא מבין את הלך המחשבה הזה כלל.  אתה עומד בהופעה ואתה צופה בה מול מסך בטלפון שלך".

בקשר לפרישה של מוטלי קרו איאן לא הביע יותר מידי עניין:"תפרשו או לא, תחזרו אחרי שתפרשו, לא איכפת לי. מדוע אנשים כל כך נסערים כשלהקה אומרת שהיא פורשת ואז חוזרת? כולם הרי יבואו לראות אותם שוב בסוף. אם עוד חמש שנים מוטלי קרו יופיעו שוב, אנשים ילכו לראות אותם? ברור שהם ילכו! אני לא אומר שהם בטוח יחזרו אבל גם לא ממש איכפת לי".

הלהקה החדשה של טיילור הוקינס (מתופף להקת Foo Fighters) נחשפת – The Birds Of Satan

בזמן שהמעריצים של Foo Fighters מצפים בכיליון עיניים לאלבום הבא של הלהקה, הוקינס עסוק בפרויקט משלו. הוא הקים להקה בשם The Birds Of Satan עם הבסיסט וויל הודג'דן והגיטריסט מיק מרפי שגם מנגנים בלהקת הקאברים שלו Cheavy Metal. אלבום הבכורה שנקרא על שם הלהקה יצא לחנויות ב-15 באפריל. באלבום מתארחים גם הסולן וגם הגיטריסט של Foo Fighters  דייב גרוהל ופאט סמיר לצד קלידן ההופעות של Foo Fighters רמי ג'אפי. האלבום הופק על ידי ג'ון לוסטאו, שהפיק אלבומים ל- Foo Fightersוללהקה Against Me!.

באלבום יש 7 שירים, ובנוגע לכיוון המוזיקלי שהלהקה בחרה, The Birds Of Satan מתוארים כרוק פרוגרסיבי והארד רוק, ולפי דברי הלהקה יש להם שיר עם:"הסולו הראשון המתועד בסגנון אדי ואן הלן של העשור הנוכחי".

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X