חדשות הרוק: מטאליקה חוגגים, ווטרס קורא ללאופר לא להגיע לישראל

מטאליקה שוברים שיא עולמי – הופעות בשבע יבשות בשנה אחת

לאחר שלושה עשורים של הופעות, מטאליקה שוברים שיא כשהם מופיעים בשבע יבשות באותה השנה. השיא נקבע ב-8 בדצמבר, כשהלהקה הופיעה באנטרקטיקה בפני זוכים בשייט ליבשת (הזוכים היו מארגנטינה, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ומקסיקו).

הקהל האזין להופעה באוזניות כשהוא עומד מטרים ספורים מהלהקה שביצעה עשרה מלהיטיה.

לארס אולריך מתופף הלהקה אמר: "לא רק שמטאליקה הופיעה בשבע יבשות, הופענו בשבע יבשות בשנה אחת, 2013". לארס מסביר את הסיבה לשימוש באוזניות בחוויה שעבר בנו:"לפני כשנה הבן שלי חזר הביתה מהופעה בסן פרנסיסקו, שהייתה בסגנון 'רייב שקט' – והוא הסביר לי איך זה נראה שחמש מאות אנשים רוקדים עם אוזניות ומסביב כל כך שקט שאפר לשמוע סיכה נופלת".

מטאליקה מתארים את ההופעה הזו כהופעה הכי ייחודית שהם אי פעם עשו, וניתן לראות את גלריית התמונות המלאה ואת רשימת השירים בדף הפייסבוק של הלהקה.

רוג'ר ווטרס משווה את ישראל לגרמניה הנאצית

"הדמיון בין ישראל לגרמניה הנאצית ברור ביותר" – כך טוען ווטרס, חבר ואחד ממקימי להקת פינק פלויד האגדית, ופעיל אנטי ישראלי. ווטרס ממשיך בקריאותיו לחרם תרבותי על ישראל בראיון למגזין 'CounterPunch'.

ווטרס מגן על עמדתו בכך שמאשים את ישראל בניסיון ל"טיהור אתני", ומתייחס למדינה כמדינה יהודית גזענית הדוגלת באפרטהייד: "כשאמן מוזמן להופיע במדינה שכובשת שטח של עם אחר ומדכאת את אותו העם, כפי שישראל עושה, האמן צריך לסרב. אני לא הייתי מופיע בפני ממשלת וישי בצרפת הכבושה במלחמת העולם השנייה, וגם לא בברלין של התקופה ההיא".

ווטרס אמר שאמנים שמופיעים בישראל הם כמו אמנים שהיו מופיעים בגרמניה הנאצית ומסביר זאת בנימוק הבא: "היו אז (במלחמת העולם השנייה) הרבה אנשים שהעמידו פנים שדיכוי היהודים לא מתרחש. משנת 1933 עד שנת 1946. כך שזהו אינו תרחיש חדש, חוץ מהעובדה שהפעם אלה הם הפלסטינאים שנרצחים".

ווטרס הוסיף וסיפר כי כתב מכתב לסינדי לאופר (שאמורה להופיע בתל אביב ב-4 בינואר) בו הוא מבקש ממנה לבטל את הופעתה בישראל, ושהדבר "ראוי לגינוי". אנו חושבים כי ווטרס חרג מזמן מגבולות הטעם הטוב וחופש הביטוי, ודבריו הם למעשה הסטה לאנטישמיות, כך שהוא יורה לעצמו ברגל. אבל מילא להחזיק בדעות שכאלה נגד ישראל, למה ללחוץ על אמנים אחרים בעלי דעות עצמאיות לא להגיע לישראל?. לא רק שהוא חוטא כאן בעצמו בגזענות בדבריו ובפעילותו הפרובוקטיבית, אלא פועל גם נגד החופש האומנותי של אחרים, תחום ממנו הוא עצמו מתפרנס.

Altitudes & Attitude  – סופר גרופ מבית היוצר של Megadeth, Anthrax  ו-A Perfect Circle

בלהקה החדשה מנגנים הבסיסט של Anthrax  פרנק בלו, הבסיסט של Megadeth  דיוויד אלפסון והמתופף של A Perfect Circle  ג'ף פרידל.

חברי הלהקה עבדו לאחרונה על EP שיראה אור בינואר הקרוב ויצא על ידי חברת Megaforce שאחראית גם לחמשת האלבומים הראשונים של Anthrax, וגם לאלבומם Worship Music שיצא ב-2011.

הלהקה הוקמה על ידי בלו ואלפסון, וביניהם חברות ארוכת שנים. חוץ מהחברות הזו, הם חברים בלהקות ה- Big 4 (Metallica, Megadeth, Anthrax, Slayer) ונמצאים הרבה ביחד בהופעות של ה- Big 4.

כשהופיעו מסביב לעולם במסגרת Big 4, הצמד החל לכתוב חומרים מקוריים, ואף הביא לנגן באחד השירים שהוקלטו ב-EP את הגיטריסט של אוזי אוסבורן (וגם של להקת (Firewind גאס ג'י.

"מה שהחל מרעיונות בס פשוטים, התפתח במהרה לשירים טובים" אומר אלפסון. "המעריצים כנראה לעולם לא יחשדו שזוג של נגני בס יוציאו מתוכם שירים כאלו. זה מרגש לכתוב מלודיה מגוונת אך עדיין לדחוף אל הקצה תפקיד דומיננטי של גיטרה בס. פרנק שר, ושנינו מנגנים על גיטרות ועוד כלים אחרים. זה נתן לנו מימד אחר לחלוטין של הזדמנויות ליצירתיות". בלו אף הוסיף ואמר:"חשבנו זה יהיה מגניב לתת למעריצים לשמוע משהו שהם לא יצפו אליו מאיתנו – זו המהות של Altitudes & Attitude".

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X