חדשות הרוק: מיוז בדרך לאלבום חדש, האמט נגד הפיראטיות ברשת

להקת Muse לקראת אלבום חדש

מתופף הלהקה, דומיניק האוורד, רמז בצורה ברורה מאוד על כך שהלהקה  התחילה לעבוד על הקלטת אלבום חדש כשכתב בחשבון הטוויטר שלו:"נלהב להמשיך את אלבום מספר 7".

האלבום האחרון של הלהקה "The 2nd Law" יצא ב-2012, ולפי דבריו של מאט בלאמי האלבום החדש כנראה יהיה מוכן בתחילת 2015:"כתבתי כמה שירים טובים" הוא דיווח בראיון לתחנת הרדיו האוסטרלית Triple J. "לא הייתה לנו הזדמנות להתאמן עליהם עדיין. ניקח הפסקה לכמה חודשים בשנה הבאה כדי להיכנס לאולפן ההקלטות. אם הכול ילך כשורה האלבום יצא ב-2015. בחג המולד של 2014 כנראה נוציא סינגל חדש מתוך האלבום". בלאמי הוסיף כי הוא רוצה ללכת על כיוון קצת שונה באלבום החדש, הוא מעוניין בסאונד רוק בסיסי וגולמי:"אני חושב שאנחנו חוזרים לנקודה בה התחלנו – רוק קלאסי חוזר אלינו. עשינו המון ניסויים ודברים מוזרים ואני חושב שיהיה לנו טוב לחזור לבסיס ולהזכיר לעצמנו שאי אפשר להביס גיטרה, בס ותופים".

קירק האמט (מטאליקה): "האינטרנט הורס את תעשיית המוזיקה"

הגיטריסט של מטאליקה התראיין ל-Noisey, שם דיבר על אינטרנט ופיראטיות ברשת, וגם הביע זעם על הרשתות החברתיות.

האמט תיאר את הפיראטיות ברשת כ:"מפלצת גדולה מידי שלא ניתן להשתלט עליה", והמשיך:"הדבר הטוב ביותר לעשות הוא להתמקד על הצדדים החיוביים של הדבר ולקבל את זה, בגלל שבסופו של דבר זה עדיין חלק ממה ששומר על המוזיקה חיה ואנשים עדיין שומעים אותנו ומאזינים למוזיקה שלנו. אנחנו צריכים ללמוד איך לזרום עם השינויים האלה".

לאחר מכן המאט ממשיך ומסביר את הצדדים השליליים של התופעה:"כל עניין הפיראטיות ועניין האינטרנט הורס את תעשיית המוזיקה וחברות התקליטים, וזה שינה את המוזיקה ואפילו את איך שהיא נשמעת. כיום, זה נראה כאילו יש פחות דחף להיות המוזיקאי הטוב ביותר או הלהקה הטובה ביותר שאפשר להיות, מפני שאפשר להקליט כל דבר בעצם, לשים אותו ברשת ואנשים יגידו 'זה ענק!' או 'זה גרוע'".

האמט ממשיך להסביר את דבריו עם ראייה נוסטלגית:"פעם היה צריך לעבוד ממש קשה  כדי להרוויח את ההישגים שלך בכבוד. היה צריך לעבוד קשה כדי למכור אלבומים והייתה תחרות עם כל הלהקות הנהדרות שעושות אלבומים טובים – וזה לא קיים יותר בימינו. כולם סוג של זורקים אלבום החוצה וזה צף אי שם בעולם האינטרנטי. מה שחסר לי זה שפעם אנשים ממש התכנסו מסביב ללהקות. כשאלבום היה יוצא, זה היה אירוע גדול שכולם דיברו עליו. היית הולך לחנות, רואה אנשים קונים את אותו אלבום ומתרגשים, ושומע משפטים שנאמרים בהתרגשות כמו:'כבר שמעת את האלבום?!' – הדברים האלה נעלמו מהעולם בגלל האינטרנט. הנוחות של כל העניין היא טובה, אבל כל המסביב הופך לאחר. פעם היו זמנים טובים להיות מוזיקאים או מעריצים, ועכשיו בגלל כל תרבות ה'נוחות' שיש לנו כיום הכול השתנה.

לאחר מכן האמט מתמקד בהווה ואומר:"אני שמח שאנחנו להקה מבוססת. לא הייתי רוצה להיות להקה שמתחילה עכשיו כי זה הרבה יותר קשה, וכיום, הקהל שאוהב מוזיקה הוא הרבה יותר מפולג בניגוד לפעם שהיו קהילות מוזיקליות. עכשיו הכול מופרד ומפולג, וכל אחד הולך במסלול משל עצמו".

כנשאל על רשתות חברתיות, אמר האמט בכעס:"אישית, מדיה חברתית ממש לא מעניינת אותי. אני לא בפייסבוק ולא בטוויטר או אינסטגרם. אני ממש לא שם על זה. אני לא נמצא בכל הדברים האלה שאני לא מבין בהם בכלל ולא מעניינים אותי בכלל. אבל יש אנשים בארגון שלנו שמכירים בכוח של מדיה חברתית ומה שהיא יכולה להשיג. מדיה חברתית יכולה להיות אפקטיבית למה שאנשים מסוימים עושים או למטרות מסוימות אז בקטעים האלה זה יכול להיות חשוב. אבל אישית, אני לא שם על זה וזה לא מעניין אותי".

סולן להקת Korn יוצא נגד ברק אובמה

ג'ונתן דייוויס, הסולן של Korn, התראיין לאחרונה בתכנית של אלכס ג'ונס (מנחה רדיו ובמאי סרטים, הדוגל בתיאוריות קונספירציה שונות). הקליפ האחרון של הלהקה – "Spike In Veins" מראה דיווחי חדשות חשובים ודמויות פוליטיות לצד כוכבי פופ. כנשאל מהיכן ההשראה לקליפ השיב דייוויס:"כבר המון זמן אני מתעניין במה שקורה במדינה שלנו. אני לאו דווקא מחשיב את עצמי כאדם פוליטי, אבל במהלך השנים אני רואה מה קורה והגיע הזמן לעשות משהו לגבי מה שקורה במדינה. זה ממש עצוב שכולם כל כך רדומים ולא מודעים לכך שהמדינה משתמשת בתקשורת כדי לתפוס את תשומת ליבם של אנשים במטרה להסיח את דעתם ממה שקורה פה.

בגדול, כל החירויות שלנו נלקחות מאיתנו אחת אחרי השנייה, ואני מרגיש שזה הזמן לעשות משהו לגבי זה וצריך לנסות להשיג כמה יותר אנשים כדי שיהיה אפשר להתעורר ולראות מה באמת קורה".

בשלב זה עבר דייויס לסוג של הצהרה ואמר:"אני חושב שזה הזמן שלנו, כאנשים נורמלים, לקום ולהילחם נגד הכוחות הקיימים". דייויס המשיך והסביר מה לדעתו קורה בארה"ב בשנים האחרונות:"אני חושב שהמדינה הזו הוקמה והיא מושתתת על כך שהיא בשבילנו, ושצריכה להיות מהפכה במקרה שאנחנו לא מרוצים מהממשל ומהפעולות שלו. ההשתלטות שלו על הפרטיות שלנו ושלילת הפרטיות שלנו…אלו זמנים מפחידים ומישהו חייב לדבר למען הדור הצעיר וליידע אותו במה שקורה ואיך להתעורר ולהחזיר לעצמו את הפרטיות. האח הגדול חי ונושם…אני חושב שכיום כבר יש מצלמות בכל מקום…רואים מה אנחנו עושים בכל זמן נתון ואני מרגיש חוסר נוחות עם העובדה הזו. אני חושב שזה צריך להיפסק…זה הולך ונהיה גרוע מיום ליום…לאף אחד לא איכפת מה קורה מאחורי דלתיים סגורות כשאובמה ממציא את כל החוקים המטורפים שלו שלוקחים לנו את הפרטיות. זה הופך אותו לסוג של דיקטטור".

לאחר מכן דייוויס תקף את אובמה בצורה אישית: "אני חושב שהוא כמו בובה על חוט, זה לא הגיוני כל העניין הזה. הבחור הזה מגיח משומקום, הוא הופך לנשיא ואז כל הדברים האלה מתחילים לקרות. זה לא הגיוני לדעתי. אני לא אדם פוליטי ואני לא יודע הרבה על פוליטיקה אבל אני מודאג בקשר לפרטיות שלי ולפרטיות של ילדיי. זו אמריקה, אנחנו אמורים להיות מדינה חופשית ולא מדינת משטרה. אני רק רוצה שנחזור להיות המדינה שהיינו. כשהייתי ילד, המדינה שלנו הייתה מדהימה וכשגדלתי וראיתי דברים קורים כל מה שרציתי זה שהיא תחזור להיות כפי שהייתה".

דייוויס מסכם את דבריו ואומר לסיום: "כמו שאמרתי קודם, אני לא אדם פוליטי ואני לא רוצה להצטייר כמישהו שאין לו מושג על מה הוא מדבר, אבל אני רוצה להשאיר לילדיי עולם עם חירויות ופרטיות – היסודות עליהם נבנתה המדינה הזו".

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X