חדשות הרוק: 20 שנה למותו של קוביין, אוסבורן חושב על האלבום הבא

Judas Priest, Pantera, ו- Alice in Chains זוכרים את קורט קוביין בציון 20 שנה למותו

ב-5 באפריל ציינו בעולם 20 שנה למותו של קורט קוביין (קוביין התאבד ב-5 באפריל 1994 לאחר שירה בראשו כשהיה בן 27 בלבד). מוזיקאים שונים ברחבי העולם ערכו מחוות לקוביין והעלו זיכרונות.

ויני פול, מתופף להקת Pantera, אמר כי למרות שהגראנג' עשה נזק לא קטן לסצנת המטאל, הוא מאוד אהב את נירוונה:"נירוונה הייתה להקה ענקית, ואני כמו כולם נראה לי, לא מכיר אף אחד שלא העריץ אותם או  מישהו שלא חשב שהם טובים…אני הייתי בשוק ונחרדתי ממה שקרה. מעולם לא ידעתי שקורט היה כל כך מדוכא וכל הדברים האלה. זה אף פעם לא היה נראה לי ככה. הוא היה גדול מהחיים".

הסולן של להקת  Judas Priest, רוב הלפורד, הלך צעד קדימה ושם את קוביין  ברשימה של אגדות רוק:"הוא היה גאון מוחלט. במורשת של הרוקנרול הוא נמצא ביחד עם הנדריקס, לנון, ג'ופלין ומוריסון. מעורר השראה, שנוי במחלוקת, מוזיקאי אנושי. בשבילי, לא היה משהו נהדר מאז נירוונה, במובן הזה של הלקה שהרעידה את העולם. לא היה דבר נהדר מאז הלהקה הזו".

הגיטריסט של להקת Alice in Chains  ג'רי קנטרל אמר:"לא הכרתי את קורט יותר מידי טוב אבל הוא היה מישהו שתמיד הערצתי. לא בילינו הרבה זמן יחד אבל בכמה פעמים שכן בילינו יחדיו היו זמנים שאני תמיד אזכור. הוא היה בחור מקסים, נשמה נדירה ואמן מאוד מוכשר".

בריאן וולץ', הגיטריסט של להקת Korn, אמר על מותו קוביין :"אני רק זוכר שאמרתי לעצמי 'הבחור הזה היה במקומות מאוד אפלים'. זה רק מראה לך שהחיים זה לא רק המרוץ אחרי התהילה, הכסף, ולהיות כוכב רוק. החיים זה לגלות מי אתה ולהיות שמח מבפנים ולמצוא את המקום הזה בתוכך. יכולים להיות לך את כל הדברים שבעולם, ועדיין תרצה להרוג את עצמך. אפילו אחרי עשרים שנה, זה כמו בדיקת מציאות , אנחנו צריכים ללמוד מזה לקח, עשרים שנה למותו של קורט זה בדיקת מציאות בשבילנו".

אוזי אוסבורן מעוניין בעוד אלבום של להקת בלאק סאבת'

אוסבורן דיבר עם ה- Toronto Sun על האלבום האחרון של בלאק סאבת', "13" ועל כך שהוא שמח שהם הוציאו את האלבום הזה:"כשעשינו את האלבום '13' אם היו אומרים לי שזה האלבום האחרון שנוציא הייתי אומר לעצמי שזה בסדר, מפני שב-1978 כשהוצאנו את האלבום 'Never Say Die!' לא הייתי בתקופה טובה עם הלקה. בגלל זה, אם לא נעשה שוב דבר יחד שוב לפחות אני אדע שזה הסתיים בצורה חיובית".

אוסבורן הוסיף ואמר כי למרות שהוא עדיין לא יכול לאשר אם יצא עוד אלבום או לא, הוא כן היה מעוניין בכך:"כולם שואלים אותי אם יהיה עוד אלבום. כל מה שאני יכול לומר זה שאני יותר לעולם לא אגיד לעולם לא. אני לא רוצה לומר 'כן, לעולם לא נעשה עוד אלבום יחד' כי אם כולם יסכימו וזה לא ייקח נצח אני בעד. אני לא אתנגד לעשות עוד אלבום של סאבת'".

כשנשאל על טוני איומי, הגיטריסט (שאובחן כחולה בסרטן הלימפומה) אמר אוסבורן כי הוא מרגיש טוב כרגע:"הוא לא ייאמן. כל אחד מאיתנו היה יכול להיות מאובחן כחולה סרטן. אני תמיד חושב שסרטן משמעותו מוות. אני לא מכיר אף אחד ששרד את זה חוץ מאשתי. הוא קיבל את זה והוא ממשיך הלאה. זה מדאיג אבל הוא בסדר בינתיים, אני חושב ואני מקווה. כולנו מכירים את העבודה שלנו וכולנו יודעים את מלאכתנו, אבל הוא בחור מאוד מוכשר".

מטאליקה: "תמיד נהיה יצירתיים, זה מי שאנחנו גם כאינדיבידואלים"

הגיטריסט של מטאליקה, קירק האמט, הגיב על הדיבור שקיים לאחרונה-  האפשרות של מטאליקה להפוך ללהקה שרק מקליטה או להקה שרק מופיעה. בראיון ל- El Comercio נשאל האמט האם מטאליקה אי פעם תגיע לנקודה שבה היא רק תצא לסיבובי הופעות ולא תקליט יותר מוזיקה חדשה. האמט ענה:"אני מקווה שלא. יש הרבה צדדים שונים ללהקה הזו שצריך לטפח. אבל אני באמת חושב שהחלק של סיבובי הופעות תומך בחלק של ההקלטות, והחלק של ההקלטות – היצירתיות, השירים, תומכים בחלק של לצאת להופיע. שני הדברים הללו תומכים אחד בשני וצריכים אחד את השני כדי לעזור לנו לנוע קדימה. לכן אני חושב שתמיד נצטרך לכתוב מוזיקה – לכתוב שירים ולהקליט אותם".

בהמשך השיחה, בדיון על תרחישים עתידיים נוספים, אמר האמט:"יכול להיות שההיפך המוחלט יקרה – אולי בסופו של דבר רק נקליט שירים עד סוף הקריירה שלנו בנקודה מסוימת. או שרק נוציא להופיע ולא נקליט כלל. אבל אני בספק שאחד משני הדברים האלה יקרו. לי יש את הביטחון הזה והידיעה שתמיד נהיה יצירתיים. זה מי שאנחנו בתור אנשים זה מי שאנחנו גם כאינדיבידואלים. זה איך שאני אישית. משעמם לי, אז אני לוקח את הגיטרה ופתאום יש לי ריף אדיר. אני מתרגש ומשמיע את זה לשאר הלהקה והדבר הבא שקורה זה שאנחנו מאלתרים עם זה. זה חלק ממה שאנחנו עושים".

מטאליקה יופיעו הקיץ באירופה ובמקביל, ימשיכו לעבוד על האלבום החדש שלהם שמתוכנן לצאת ב-2015.

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X