כשפנטזיה הופכת מציאות – Project RnL בהופעה ב"תמונע"

מאת: אביטל פרוקופף

 

אמצעי התקשורת המסורתיים אינם פונקציה הכרחית בימינו עבור יוצרים להגיע לתודעה רחבה. אם בימים הישנים והטובים, להקה שהודרה מהפלייליסט המיינסטרימי נאלצה, על מנת לקבץ סביבה עדת מעריצים נאמנים, לכתת רגליים ולסחוב ציוד בהופעות בכל חור אפשרי, היום יש אופציה נוספת, כזו המאפשרת לקחת את היצירתיות שכבר ממילא קיימת ולתרגם אותה לעולם הוירטואלי. רובנו גם ככה מבלים שם שעות.

היוטיוב הוא כבר מזמן אורח קבוע בכל מחשב, טאבלט וסמארטפון ומספק דרך מצוינת להיחשף ולהכיר יוצרים שלא בהכרח הייתה לנו את הגישה אליהם אחרת. זה תקף לגבי שחקנים לא מוכרים (לאחרונה גם מוכרים) שיוצרים סדרות ברשת וזה תקף גם לגבי מוזיקאים, בעיקר כאלה שמשלבים הומור ופנטזיה במוזיקה שלהם, ועולם הוידאו המיידי מאפשר להם למקסם את היצירה שלהם ולהנגיש אותה לקהל רב מעבר למה שהיו יכולים בדרכים אחרות. דרך אחת היא להעלות קליפים מחדרי חזרות ומהופעות לרשת. דרך אחרת היא לפעול מהרשת, כשהוידאו הוא לא רק הפלטפורמה, אלא חלק בלתי נפרד מהיצירה.

"הרבה אנשים שרוקדים באופן מאוד מדויק למקצבים מאוד מורכבים"

אותו קהל שבאמתחתו שעות יוטיוב רבות, מתרגש כשמגיעה ההזדמנות בה ניתן לחזות בתופעה במציאות המוחשית. לכן, אין זה מפתיע שכל הכרטיסים להופעה של Project RnL אזלו. תיאטרון תמונע אמש עלה על גדותיו: צעירים וצעירות, מבוגרים ומבוגרות וגם אחינועם ניני אחת.

Project RnL הם רע לבנת (בתמונה עם המשקפיים המסוגננות) ואייל עמיר (מאחוריו עם המותג הטבעי – התלתלים). רע על השירה והטקסטים, אייל על הקלידים והאייפד (כן, גם אייפד משתתף בחגיגה), שיוצרים פרוגרסיב רוק בשילוב עם פופ, ראפ ומוזיקה אלקטרונית ונותנים לו ביטוי מרכזי באמצעות הוידאו, שמקבל תהודה משמעותית בזכות הצינור האינטרנטי. בכל שיר, בהתאם לקצב ולמוזה שלו, הם מארחים נגנים שמתרגמים אותו למציאות. במהלך ההופעה, על מסך ענק, ניתן לראות את קטעי הוידאו של הנגינה והשירה באולפן, כפי שהוקלטו בזמן אמת ובעריכה מדויקת ומהירה שמדגישה תפקידו של כל כלי נגינה, כאשר הללו מתמזגים עם הביצועים החיים על הבמה. ההרכב בהופעה רחב יותר: דקל דביר על התופים, אור לוביאניקר (המצוין!) על הבס ואלון תמיר על הגיטרה. כלי הנגינה המסורתיים מתחברים בהרמוניה לאפליקציות באייפד. וכמובן, הקלידים, שהם חלק בלתי נפרד מהסיפור.

יש ל-Project RnL  קטעים אינסטרומנטליים, אבל רוב השירים דווקא כוללים טקסטים הומוריסטיים שהקהל המעריץ יודע לדקלם. לעתים הם משתלבים היטב במנגינה, אך לעתים מעט הסיחו את הדעת ויצא לי לפחות פעמיים בסוף שיר לחשוב כי ייתכן ואם היה עומד בפני עצמו כקטע אינסטרומנטלי בלבד, היה מצליח לסחוף אפילו יותר.

אבל הנה דוגמא לשיר בו המילים הן חלק בלתי נפרד מהמוזיקה:

אני ספרתי שלושה קאברים, מתוכם שניים שהיו לא פחות ממעולים (Maroon five, Eminem) והעניקו תפיסה חדשה לחלוטין לשירים שהתרגלנו לשמוע באופן מאוד מסוים.

והיה גם המנון!

ההופעה בתמונע היא מההופעות הראשונות שלהם בישראל. מהקצת שהצלחתי לקלוט בין שיר לשיר, סיפרו החברים שהופיעו בעיקר בארה"ב. שזה מעניין. אולי עכשיו יופיעו יותר גם בארץ, בהופעות חיות. הקהל שלהם בהחלט צמא לזה ונראה לי שגם העולם הווירטואלי לא יתקשה לפרגן.

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X