לין ברגרן הבלונדה מ"אייס אוף בייס"

השם לין ברגרן אומר לכם משהו? לין, או בשמה המלא מאלין סופיה קטרינה ברגרן היתה סולנית להקת "אייס אוף בייס", אחת מלהקות הפופ המצליחות ביותר בעולם בשנות ה-90. פעם היה כאן דאנס אמיתי עם שירים קלילים אמנם, אך בכל זאת הם העבירו לנו מסר כלשהו. (תחשבו לרגע מה הסיכוי שנפתח היום MTV ונראה שיר פופ/דאנס בעל משמעות? אני מהמר שנראה קליפ עם כמה בחורות חצי ערומות שמשווקות את גופן ותו לא). "אייס אוף בייס" סיפקה להיטים בלתי נשכחים כמו "all that she wants", "the sign","Happy Nation".

הלהקה עדיין פעילה אך את עיקר הצלחתה עשתה בשנות ה-90 עם הרכבה המקורי שכלל את חברי משפחת ברגרן – לין, ג'ני וג'ונאס יחד עם חבר המשפחה אולף אקרברג. ישראל הייתה אחת מהמדינות הראשונות שבהם הלהקה זכתה להצלחה גדולה וצברה קהל מעריצים גדול. הלהקה אף פתחה את סבב ההופעות העולמי של אלבומה הראשון כאן בישראל. לין, הבלונדה היפהפייה והזמרת הראשית באותם ימים, שבתה במהרה את לבבותיהם של מיליוני מעריצים בארץ ובעולם. בכתבה זו נתמקד בלין ותרומתה ללהקה. בנוסף, ננסה לשפוך קצת אור על היעלמותה הפתאומית ואישיותה המסתורית.

כתבת וידאו בערוץ 1 על ההופעה של הלהקה בישראל בשנת 1992

תחילת הקריירה

עוד לפני שהחלה בקריירה המוזיקלית לין למדה הוראה באוניברסיטה הטכנולוגית של גטנבורג, עיר הולדתה. את כישרונה המוזיקלי ואהבתה לתחום מימשה בשירה במקהלה בכנסייה המקומית. עם הצלחתה של להקת "אייס אוף בייס" והחתמתה על ידי אולפן ההקלטות הדני "Mega Records" לין נאלצה לנטוש את קריירת ההוראה ולהתרכז בלהקה. בתחילת הקריירה לין היתה הסולנית הדומיננטית בלהקה ושרה את רוב השירים של האלבום הראשון (("The Sign". באלבום השני ("The Bridge") אחותה הצעירה ג'ני לקחה חלק פעיל יותר בשירה.

לין ואייס אוף בייס בסינגל הראשון שהלהקה הוציאה "Wheel Of Fortune"

הפרישה המעורפלת

החל משנת-1997 פחתה המעורבות של לין בפעילות הלהקה. תרומתה הסתכמה בהשתתפותה בהופעות הלהקה באזורים חשוכים ורחוקים מהבמה לרוב מנגנת בסינתייזר ולרוב צולמה בהבעות פנים זועפות. גם הופעתה בקליפים פחתה וניתן לראות את פניה בקליפים בודדים וגם בהם היה מדובר בהופעות קצרות ומטושטשות. מאז אותה שנה לין החלה להתרחק מהתקשורת והפסיקה להצטלם ולהתראיין בטלוויזיה. בשנת 2002 יצאה הודעה רשמית כי לין פרשה מהלהקה ולא לקחה בה חלק כבר מספר שנים.

מעולם לא פורסמה הסיבה הרשמית לעזיבתה של לין את הלהקה. היו כאלה שטענו כי לין חלתה באותה תקופה וצילומים של אחת מהופעות הלהקה בתוכנית טלוויזיה גרמנית בשנת 1997, בהם נראתה רועדת ומתנהגת קצת מוזר, חיזקו טענות אלה. אולף אקברג חבר הלהקה סיפר כי לין סבלה מ"פוביה ממצלמות" אך לפי דברי הלהקה נראה כי תמיד היתה טיפס ביישן ושמחה לפנות את קידמת הבמה לאחותה הצעירה ג'ני. לין אף אמרה כי לעולם אינה חלמה להיות זמרת, אלא פשוט לשיר להנאתה. אירוע נוסף וטראומתי, שלוודאי תרם להתרחקותה מהופעה בציבור, התרחש קצת קודם היעלמותה של לין מהלהקה בשנת 1994. באותה שנה ג'ני ואמה הותקפו על ידי צעירה גרמניה אשר טענה כי היא התכוונה לתקוף דווקא את לין.

אך נראה שהסיבה העיקרית לעזיבתה טמונה פשוט בהחלטה של לין להתרחק מקדמת הבמה. נראה שחיי הזוהר והפרסום לא מצאו חן בעינייה והיא העדיפה לפרוש ולנהל חיים שלווים ורגועים "מאחורי הקלעים". חיזוקים לכך ניתן למצוא בפרסומים בהם דווח כי אינה הופיעה בפרסי המוזיקה העולמית מכיוון שסירבה לעטת על עצמה איפור כבד כפי שנדרש בטקס או אי הופעתה באחד מלהיטי "Cruel Summer" מכיוון שלא רצתה להיות הדמות המרכזית בקליפ.

תרומתה ללהקה

לין שרה את רוב שירי הלהקה בשני האלבומים הראשונים (""The Sign, "The Bridge") וכתבה בלעדית 4 שירים שאותם אף ביצעה: "lapponia", ""Just N Image, "Whispers In Blindness" ואת "Strange Ways", שיר שבו אולי ניתן למצוא הסבר  לאופייה ולהתנהגותה של לין.

מידע אישי

בניגוד לשאר חברי להקת "אייס אוף בייס" כמעט ולא קיים מידע על חייה האישיים של הזמרת מחוץ ללהקה. בכל זאת, ליקטתי כאן קצת מידע מעניין על הזמרת  והאדם הנפלא הזה. היא נולדה ב-31 באוקטובר 1970 בעיר גטבורג שבשוודיה ונישאת לגובה של 1.68 סנטימטרים. יש לה כישרון מולד לקליטת שפות ומלבד היותה דוברת שוודית היא דוברת אנגלית רהוטה ושולטת בשפות גרמנית, ספרדית, רוסית וצרפתית.

הנה מספר פרטי טריוויה אשר לקוחים ממספר ראיונות עבר:

אופי:  טיפוס שחולם 24 שעות ביממה ובעלת אופי קשוח. (למרות זאת היא מתוארת על ידי חבריה כבעלת חוש הומור מפותח).

להקות אהובות: סימפלי רד (הכי אהובה), קוליו,אר.אי.אם, UB40, מייקל ג'קסון, הקלאש, סנאפ, טוטו ובוב מארלי.

ז'אנר מוזיקלי מועדף: מוזיקה קלאסית.

שיר אהוב: (losing my religion (REM.

אלבום אהוב: מותחן (מייקל ג'קסון).

ספר אהוב: Juloratoriet (נכתב על ידי סופר שוודי בשם גורן טונגסטרום).

מזון אהוב: סלט תפוחי אדמה, פנקייקים, אוכל יווני.

שתייה: מיץ, בירה, קפה, חלב.

סרטים אהובים: תיבת המוזיקה, פישר קינג ומונטי פייטון.

שחקני קולנוע אהובים: שון קונרי, גארי אולדמן ו-ויגו מורטנסס.

סדרות אהובות: תוכניות על גוף האדם, דיוויד לטרמן, תוכניות מצלמה נסתרת ועוד תוכניות בסגנון.

דברים אהובים: הספרים שלי, התכשיטים והתקליטים.

תלבושת אהובה: ללבוש שחור עם מחרוזת פנינים על הצוואר.

תחביבים: רכיבה על אופניים, ציור, קריאה, לעשות כושר, ללמוד על גוף האדם  וללכת לפאבים של סטודנטים.

מכונית: וולבו.

עבודות קודמות: מנהלת משק בית, מוכרת נקניקיות, מתנדבת בעמותה למען אלכוהוליסטים, פקידה בבנק.

רגע השיא בקריירה: כששירי הלהקה היו ממוקמים במקום ה-1 ו-2 בו זמנית במצעד הפזמונים הדני.

הזיכרון הכי חזק מאייס אוף בייס: הביקור בירושלים (כבוד!).

השאיפה הכי גדולה: למצוא דירה גדולה במרכז בריטניה ולפתוח בית מחסה לילדי רחוב בברזיל.

כינויים: מאלין, לין, סטלין.

צבע אהוב: כולם.

חיית מחמד אהובה: כולם.

עונה אהובה: סתיו.

מעצב: פיליפ סטארק (מעצב רהיטים).

מה את עושה כדי להירגע? שומעת מוזיקה, שרה במקהלה (מרגיע מאוד..( ומענה את החתול (סתם לא!..).

זיכרון של החיים: אבי וכל מה שהיה. (אביה נפטר בשנת 99').

סיסמא לחיים: "אל תבכה על דברים שאתה עוד יכול לשנות", "כל הימים האלה שחלפו – לא ידעתי שהם היו החיים", תאכל, תשתה, תהיה מאושר".

מייחלת ל..:  שלא יהיו יותר מלחמות.

מה את אוהבת בגברים? מבחינת מראה –  בג'ינס וטישרט. מבחינת אופי – בעלי חוש הומור ולב טוב.

יש לך הרגלים רעים? אני תמיד מאחרת ב-10 דקות לפגישות שלי.

דבר טוב שיש בך: אני טיפוס די כנה.

איזו דמות מצויירת היית רוצה להיות? דונלד דאק או קפטן הדוק (טיןטין).

פרטים נוספים:

תחום הלימודים האהוב עליה היה היסטוריה, לימודי גרמניה וביולוגיה והיא שנאה מאוד לימודי מתמטיקה ותחומים טכניים. את הנשיקה הראשונה שלה היא קיבלה במועדון כשהיתה בגיל  13 מבחור שלא הכירה. הנשיקה הפחידה אותה מאוד והיא נסה מהמקום בצעקות.

מה שלא ידוע בכלל הוא לגבי מצבה המשפחתי של הזמרת, היא כנראה אינה נשואה אבל היו שמועות במהלך השנים כי יש לה ילד או אף שניים. לגבי מערכות היחסים שלה פורסם כי היא יצאה עד לפני כמה שנים (2005) עם איש עסקים ישראלי בשם גיא וינגרובסקי ובעקבות כך הגיחה מספר פעמים לארץ ואף שקלה להשתקע פה (חבל שזה לא התממש). לבסוף השניים נפרדו אך בעקבות הקשר הזה לין החלה ללמוד את השפה העברית באוניברסיטה של גטבורג.

דוקו וידאו על לין:

מידע נוסף:

http://en.wikipedia.org/wiki/Linn_Berggren

http://www.ultimateaceofbase.com/

http://www.aceofbase-music.de/

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3115630,00.html

http://strobe.150m.com/bio_linn.htm

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3971785,00.htm

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X