מפני שיבה קום ותרקוד – זקני צפת בהופעת קמבק

מאת: ניסן קריבוי

 

לא פעם אני מוצא את עצמי בשיחה בה אני מנסה לשכנע שהתקופה היפה ביותר במוזיקה הישראלית היא ללא ספק דור הרוקסן. אני הייתי צעיר מדי מכדי ללכת להופעות כך שלא באמת ראיתי את המקום הקסום הזה, אבל ידעתי שסמל הרוקנרול האמיתי של אותה תקופה היו זקני צפת.

יום שבת התאספו להם בוגרי הרוקסן לערב נוסטאלגי בבארבי, כאשר זקני צפת השיקו את אלבומם חדש – "לא היו דברים מעולם", ללא ספק סיבה למסיבה. השנים לא השפיעו כלל על הזקנים, כאילו הזמן עצר מלכת והם עדיין בני שש עשרה כשמאור כהן רץ על הבמה עם מיטב התחפושות שנשארו מפורים האחרון. כהן, שתמיד היה שועל במה אמיתי, המשיך להראות לכולם איך עושים את זה באמת, כמו רוקר אמיתי, מהזן הנדיר הזה שנמצא על סף הכחדה. אני שראיתי הופעה או שתיים בחיי, לא זוכר מתי בפעם האחרונה קפץ זמר אל הקהל.

ההופעה נפתחה עם כמה שירים מהאלבום החדש. לקהל היה קצת קשה עם החומר החדש, לא כי הוא לא טוב, הוא אפילו נשמע כמו המשך ישיר לאלבום הראשון של הזקנים,  פשוט כולם היו צמאים למוזיקה של פעם, להיזכר שהיה פה רוק אמיתי, כזה שבועט במקומות הנכונים. ואז ניגנו את הצלילים הראשונים של השיר "החיים יפים" מהאלבום הראשון, ומשהו נפתח, פתאום כולם הרגישו בנוח לרקוד ולהיכנס לאווירה ההזויה והטובה.

לביצוע השיר "דוחף באלנבי", גם הוא מהאלבום הראשון התארח הבסיסט "יוסי חממי"  שניגן עם "מוניקה סקס" באלבומם הראשון, לא הבנתי את הצורך בכך, פתאום היו שני נגני בס יחד עם יוני בן טובים, והייתה תחושה מבולגנת יותר מהרגיל. זקני צפת מצד אחד הוציאו מוזיקאים לא פראיירים בכלל; אורן לוטנברג שמנגן היום עם ברי סחרוף, רע מוכיח ששמו הולך לפניו, אבל עדיין נראה שהם נהנים דווקא מהבלגן ומהמוזיקה הלא כל כך מסודרת, הם פשוט נהנים לעשות פאנק.

הערב נפתח עם תקלוט של רדיו הקצה, ע"י קוואמי וליאון פלדמן, ואף על פי כך יאמר לזכות הבארבי, כי ההופעה התחילה באמת בעשר, המקום הודיע לאחרונה כי ההופעות יתחילו בזמן והקהל יפסיק להמתין שעה וחצי עד להתחלת המופע. צעד חשוב ומבורך.

אז את השנים לא באמת הרגשתי על הזקנים, אני חזרתי לשנות התשעים הנפלאות, נזכרתי שאני אוהב פאנק, ורוצה להופיע כמו מאור כהן, להיות כזה שגורם לך לזוז ולפזז יחד איתו, לסיכום: מפני שיבה קום ותרקוד.

 

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X