צעד קדימה: רחל ירון חזרה להופיע ולרגש

כשנה וחצי חלפה מאז ההופעה החיה האחרונה של רחל ירון, כך שהופעת החזרה באוזןבר השבוע (11.8) היתה מרגשת במיוחד, עבורה ועבור הקהל שבא ליהנות מהופעת להקה, אולי רגע לפני כניסה לסגר נוסף. ירון סוגרת 7 שנים טובות כזמרת-יוצרת, בה הספיקה להוציא 2 אלבומים ו-2 E.P, כשהיא שרה ומלחינה את מרבית השירים. 

ביצירה המוזיקלית של ירון ניתן למצוא שירי רוק גיטרות קלאסיים בועטים וקצביים לצד שירים שקטים ונוגעים. הלחנים קליטים ומשודכים לטקסטים נוקבים ואותנטיים שמספרים על חוויות אבדן (איבדה את אביה כשהיתה בגיל 5), חזרה בשאלה, מחשבות והתמודדות עם מצבים שונים בחיים. יש אווירה מלנכולית וקצת קודרת בשירים לצד אלמנטים של השלמה, התקדמות ומחשבות חיוביות על העתיד ("צעד קדימה", "לרוץ מהר", "מאחורינו"). את הלחנים הסוחפים והטקסטים החדים והנוגעים מלווה הקול הייחודי והנעים לאוזן של ירון, כשמורגש בקולה ובהופעתה על הבמה חיבור אמיתי למילים ולסיפורים שעולים ביצירה שלה.

רחל ירון ראשי
רחל ירון בהופעה אוזןבר. צילום: עידית קריצר

חזרה מרגשת לבמה לאחר "הפסקת קורונה"

במהלך ההופעה ירון משתפת את הקהל על התקופה הלא קלה שעברה עליה במהלך הקורונה, היא היתה מאלה שלא יצאו מהבית בשיא המגפה ועל כך שהיא מאוד נרגשת לחזור לבמה אחרי תקופה כה ארוכה. ירון פותחת את המופע בשיר "ימים של חוסר" (מתוך מיני האלבום הראשון שלה שיצא בשנת 2014) שתואם את הסיטואציה והתקופה. שיר שמספר על תקופה לא קלה של חוסר וודאות, פחד, ריקנות אך גם מחשבה על היום שאחרי.

ימים של חוסר סבלנות / של חוסר ערנות, של ריקנות / ואז כשהאור יעלה, אחרי לילה ארוך נגלה, את כל הפצעים שפתחנו

בהמשך ירון מבצעת שירים משני אלבומיה, "אני מתגעגע שוב" למילותיו של יהודה עמיחי ו-"זיכרון", שיר רוק עוצמתי ומלא בכאב שמתאר התמודדות עם זיכרונות קשים ושברון לב ועל רצון להשתחרר מכבלי העבר ולהתקדם הלאה, אך הקושי הוא גדול, הכאב לא מרפה ומחשבות הרסניות צפות ועולות.

זיכרון חסום, יתרון עצום / והלב אטום, אטום / לא קורה כאן כלום / אין במי להיאחז, אין במי להיאחז

שיר בולט נוסף מארסנל השירים של ירון שבוצע בהופעה הוא "תשליך" מאלבומה השני "פעם ביום". ירון שגדלה בבית דתי משתפת בהופעה כי מדובר בשיר שמספר על תהליך החזרה בשאלה שעברה כנערה.

תקשור לי לרגליים אבנים כבדות, בחוט ברזל / שלא אוכל להינצל, עכשיו תורי / עד שלא אקבל על עצמי, לקבל את עצמי ככה

בהמשך ירון מזמינה לבמה את מתן ממן נגן הטרומבון לביצוע השיר "האמת", עוד שיר מלנכולי שמדבר על לב שבור ועל חששות מההשלכות של חשיפת האמת. שרון מבצעת גם שירים חדשים אותם עליהם היא עבדה בזמן הקורונה, ביניהם: "בסופו של דבר" ושיר שמוקדש לאחותה "אחותי". שיר בולט נוסף "צעד קדימה", עוד סיפור של שברון לב, שיר שקט שמבוצע בצורה נפלאה וחודר ללב עם קולה הרך והמרטיט של ירון.

ירון חותמת את ההופעה עם שירים שזכו להצלחה והשמעות גם בתחנות הרדיו השונות. "פעם ביום", שיר זכרון, געגוע וכמיהה לחיבוק ואהבה מאביה שנפטר. ירון הייתה נרגשת מכך שהקהל הכיר היטב את השיר וליווה אותה בשירה ברקע.

"כי אתה לא נמצא פה / ואתה לא יודע / אני מחכה / שתחבק אותי / פעם ביום, פעם ביום"

"מאחורינו" הוא סינגל חדש שיצא בתחילת השנה. ירון משתפת כי הוא נכתב עוד בטרם פרצה הקורונה, אך מעין חיזיון מיסטי ניתן לקשר אותו לרוח התקופה כנבואה שמיימית שמתארת את היום של אחרי סערת המגיפה.

נלחם כמו גדולים / ונצא אל הרחוב, שכולם ישמעו /  נרפא את הפצעים, שקיבלנו בילדות / ונרגיש שזה מאחורינו

נשארים עם טעם של עוד..

ההופעה באוזןבר ארכה כשעה, זו היתה הופעה אינטימית במועדון האוזןבר הקומקפטי עבור קהל נאמן שהגיע להופעה בשעה מוקדמת יחסית באמצע השבוע ובתקופה של חוסר ודאות וחשש מסגר נוסף שאוטוטו יגיע. מי שזכה להגיע נהנה מכל רגע, והתקווה היא שלאמנים מוכשרים כמו רחל ירון ואחרים שההופעות החיות מול הקהל הם המנוע של היצירה המוזיקלית שלהם ימשיכו ליצור ולהופיע כמה שיותר ויצלחו את התקופה הלא הפשוטה הזאת, כפי שירון בעצמה סיכמה ואמרה "ונרגיש שזה מאחורינו". בהופעה ירון שרה מספר שירים חדשים, אולי בדרך לאלבום שלישי בדרך, כך שיש תקווה להמשך יצירה טובה והופעות נוספות בהמשך.

האזינו לאלבום המלא "פעם ביום":

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X