רונה קינן בהשקת אלבומים כפולה בבארבי

כל עכבה לטובה, לאחר שנת הקורונה רונה קינן חזרה להופיע במועדון הבארבי בת"א והקהל הרוויח הופעת השקה כפולה של אלבומיה האחרונים: "Light Sleeper", אלבום בכורה באנגלית שיצא בשנה שעברה ואת "שיר על משהו נפלא", אלבום הכולל גרסאות חדשות ומעניינות לאלבום "זמן התפוז" שיצא ב-2019. 

אין ספק כי קינן היא אחת הזמרות והיוצרות המוכשרות בארץ, מהאמנים שמכבדים את היצירה ומתייחסים במלוא הרצינות למילה הכתובה. קינן כותבת ומלחינה בחסד וכן בעלת יכולות ווקליות מרשימות. היא מפגינה עושר מוזיקלי ביצירותיה עם מגוון כלי נגינה, כולל שימוש בסינתיסייזרים ובהופעה בבארבי היא הראתה גם שהיא פרפורמית מעולה.

רונה קינן הופעה בארבי
רונה קינן בהופעה בבארבי, השקת אלבומים כפולה

מתחילים ב-"מות התפוז"

הסט ליסט של קינן שילב בין האלבומים אותם השיקה לצד הלהיטים הגדולים מהאלבומים הקודמים. נראה כי הבחירה והמינון של השירים בין האלבומים היתה מושלמת. ההופעה התחילה עם מספר שירים מהאלבום "מות התפוז" –  "זהב לבן" האפל, אשר מספר על תחושותיה של קינן כלפי תל אביב ששינתה את פניה, עם ערגה לעבר ואולי קצת אכזבה מכך שהעיר אשר מהווה את מרכז חיי התרבות של חולמים צעירים הפכה לעיר של עושר ומגדלי זהב יוקרתיים מכל עבר, חלום של מישהו אחר, אך הוא מסתיים בתקווה וקריאה לתקומה ועתיד טוב יותר. 

לאחר מכן היא מבצעת יחד עם פלורה את "בהפגנה", המעלה זיכרונות ילדות מהפגנת מחאה כנגד הכיבוש ותקווה לשלום. כעת היא שרה את שיר הנושא של אלבום "מות התפוז", שיר שזכה להצלחה רבה גם בתחנות הרדיו השונות. שיר אפל נוסף שמתאר מציאות דיי מייאשת ומסתכלת של תקיעות תוך מתן דימויים והקבלה לטבע והצומח – שקמל ואינו מצליח ללבלב. שאולי הוא גם שיר מחאה פוליטי, על תקיעות והאחיזה בשלטון של הממשלה הקודמת, על המלחמות החוזרות המלוות באבדן ודמעות.

מגבירה קצב וביצוע שירים באנגלית

קינן פונה אל הקהל בהתרגשות ומשתפת כי עלו בה חששות כי המופע לא התקיים עקב העלייה בתחלואה, אבל היא מאושרת שהיא רואה את מולה את הקהל שהגיע בהמוניו חבוש במסכות. כעת קינן מעבירה הילוך מרימה את הקהל עם השיר הקצבי "הפעם האחרונה" מתוך האלבום "עיניים זרות", מהשירים האלה בהם יש קונטרסט בין המנגינה המשמחת למילים עצובות, כבשיר היא למעשה מתארת מערכת יחסית שנכשלה ללא יכולת להחזיר את הגלגל לאחור.

"לא ידעתי איך לחזור מהפעם האחרונה,  אל הרגע שלפני הטעות הראשונה /  לא ידעתי איך לחזור מקרקעית הבור אל מפלס הנשימה אל הפעם, אל הפעם הראשונה"

היא ממשיכה לשמור על האנרגיות הגבוהות עם שיר הנושא של האלבום "המראות ונחיתות" ולאחר מכן עוברת לשיר שירים באנגלית מתוך "Light Sleeper", כשהיא פותחת בביצוע לשיר הנושא של האלבום.

 קינן הרגישה צורך להתנצל בפני הקהל כשהיא שרה שירים נוספים מ-"Light Sleeper", אולי מחשש מאכזבה כלשהי מהקהל שפחות הכיר את האלבום שפחות זכה לחשיפה וראה במה בפעם הראשונה. החשש היה מיותר, השירים והביצועים היו מעולים וזכו לפרגון גדול מהקהל. האלבום באנגלית הינו רוקיסטי יותר ובביצועים שלו קיבלנו מנה גדושה מהעוצמות הווקליות של קינן, מהביצוע הנהדר על הגיטרה ועל כך שיש בה נשמה של רוקיסטית נשכנית שיש לה עוד מקום לפרוח. שירים נוספים שהיא שרה מהאלבום הם  "The Teacher" ובהמשך ההופעה גם את השירים "Bullets" ו-"Some Girls", "4AM" ו-"Your Perfume". 

שירים בולטים נוספים שהיא שרה הם "עיניים זרות" שיר הנושא של אלבומה השני שיצא לאור ב-2007 וזכה להצלחה רבה. שיר שיש לו מקום בפנתיאון של המוזיקה הישראלית בו ישנו שילוב של מילים בועטות וחודרות שמתארות מצב של לחימה בלתי פוסקת מול מציאות בלתי אפשרית או רצון לכבוש את הלב של מושא אהבה בלתי מושג.

"אני לא אפסיק לרצות,  אני לא אפסיק לרצות / אני לא אכנע לרעיון הזה, שאי אפשר כי אי אפשר ואי אפשר / זה עניין של הישרדות, גם אם תגידי לי שדי כבר ונגמר / אין לי ברירה אלא לרצות את האפשר"

לאחר מכן היא ביצעה את "אתה מתעורר" מתוך האלבום "שירים ליואל" שמוקדש לאביה הסופר והעיתונאי עמוס קינן שנפטר ב-2009.

קינן מזמינה את האורח יזהר אשדות

 בהמשך היא מארחת את יזהר אשדות, חבר ותיק שליווה את הקריירה של קינן לאורך כל הדרך וגם הפיק את רוב אלבומיה. הם מספרים על כך שאשדות שכנע אותה בתחילת הקריירה לשיר יותר בעברית, משימה שצלחה ועל כך שהוצאת האלבום הראשון באנגלית כעת הוא סוג של סגירת מעגל כשהיא חזרה למקורות המוזיקה עליה גדלה אחרי שהיא עברה שנים ארוכות עם יצירות על טהרת השפה העברית.

הם ביצעו בין היתר את אחד הלהיטים הגדולים של קינן "מבול" (""Earthquake במקור) בגרסה האנגלית (בהמשך גם שרה אותו בגרסה העברית), שיר אותו קינן כתבה עוד בגיל 19, שיר שמצביע על כך שהמשיכה של קינן אל הצד האפל והאפוקליפטי התחיל כבר מגיל צעיר. 

חותמים את ההופעה בהדרן שני

לקראת סיום ההופעה קינן מבצעת את הגרסה העברית של "מבול" ואת "הזמן הזה" האלקטרוני שמזכיר קצת את דפש מוד, עוד שיר עם מילים אפלות אבל צלילים מנוגדים שמשדרים הומור ושעשוע, אווירה שמזכירה קצת את "כלום לא עצוב" של אביתר בנאי (עם קצת פחות קיצוניות). קינן חותמת את ההופעה בהדרן שני עם "לחיות נכון" לקול תשואות הקהל, עוד להיט מהאלבום הראשון שתמיד מעלה חיוך על הפנים. שיר בלי מילים עמוקות כמו בשירים אחרים של קינן, אלא שיר שפשוט יוצא מהלב ומשתף את המאזין במחשבות וברצונות של קינן שהם בעצם משותפות לרובנו – לחיות נכון, להקשיב ולעזור לזולת, לנהל תרבות שיח טובה ובנוסף גם לשמור על אורח חיים בריא…

"לבזבז את הזמן בחוכמה /  לעצור לשמוע קול ישן שמחפש אותך /  מוטב לחיות בעבר מבתוך רגע מיותר /  להקשיב לזולת, להתרכז ולנסות לזכור פרטים /  כי קצת חמלה לא הרגה אף אחד"

 

ניתן לסכם כי ההופעה בבארבי היתה מוצלחת מאוד, קינן נתנה שואו, ביצעה ממיטב שיריה בהופעה שארכה קרוב לשעתיים. נראה שהיא השאירה טעם של עוד בקרב הקהל וגם אצל קינן כך שהציפייה היא שנראה אותה חוזרת להופיע בתכיפות רבה יותר.

השתתפו בהופעה:

ערן ויץ: גיטרות
יעל זלינגר: קלידים ומחשב
אורי קוטנר: בס וכלי הקשה
חגי פרשמן: תופים
אורחים: יזהר אשדות, פלורה, עילאי אשדות

האזינו לאלבום המלא "Light Sleeper":

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X