שוטי הנבואה 1994 עושים שמח בכולי עלמא

להקת "שוטי הנבואה" אשר התפרקה ב-2007 התאפיינה ביצירה מוזיקלית ייחודית ומרעננת ששילבה מוזיקה אתנית עם רגאיי, רוק, פאנק וסגנונות נוספים. הלהקה הפיצה בשיריה מסרים של אהבה, שלום, חופש, רוחניות זיקה למסורת היהודית. ההצלחה של "השוטים" היתה כבירה והיא הובילה את "זרם השאנטי" למיינסטרים המוזיקלי בתחנות הרדיו לצד אמני "שאנטי" נוספים כמו להקת שבע, מוש בן ארי, עידן רייכל, להקת גאיה ועוד.

גל השאנטי שהלהקה הובילה לא הסתכם במוזיקה בלבד, הם כיכבו בפסטיבלים שונים (כגון שנטיפי, בראשית ובומבמלה) אליהם נהרו צעירים רבים מגדלי ראסטות, לבושי שרוולים, טוניקות, צרכני סמים קלים לצד חיבור לטבע ורוחניות שגמעו מהמסרים והאווירה החופשית והשבטית שהלהקה שידרה וסימלה.

לאחר התפרקות הלהקה ב-2007, חברי ההרכב הבולטים יצאו לדרך חדשה, אברהם טל יצא בקריירת סולו מצליחה, גלעד ויטל הוציא אלבום בכורה (ב2006 עוד טרם התפרקות הלהקה) ורואי לוי הוציא אלבום יחד עם אשתו ובהמשך שיתף פעולה עם גלעד ויטל בהרכב "פשוטי העם", הקים הרכב נוסף בשם "פיטום הקטורת" ולאחר מכן ב-2014 הצמד לוי את ויטל חזרו לשתף פעולה עם ההרכב "שמעון לוי".


כעת 14 שנים אחרי לאחר התפרקות הלהקה הצמד לוי את ויטל החליט למתג את עצמו מחדש בשם "שוטי הנבואה 1994", שם שמציין את שנת הקמת הלהקה וגם אולי מייצר יותר באזז בקרב מעריצי הלהקה המקורית. את הלהקה משלימות עינת הראל על תופים וליהי אשל גל הגיטרה בס. את ההרכב והמיתוג החדש הם פותחים במועדון ה"כולי עלמא" שמכיל רחבת הופעה מצומצמת יחסית, אבל זה לא מנע מקהל המעריצים להגיע בהמוניו למועדון כשרבים האזינו להופעה גם מחוץ לרחבה העמוסה.

שוטי הנבואה 1994
שוטי הנבואה 1994 בכולי עלמא, ממשיכים לרגש ולשמח

במופע החדש הלהקה ביצעה רבים משירי שוטי הנבואה המקורית לצד מספר שירים של הצמד בהרכב "שמעון ולוי" מהשנים האחרונות. הלהקה פתחה בשירים "תשאירי לי פרח" ו-"מה קרה לך?" שעשו שמח והרימו את הקהל שהפגין שליטה מרשימה במילות השירים, בהמשך הם שרו את "בבניין", "הייתי מנייאק" ו-"יפהפייה" והמשיכו עם הלהיט "ידיעה" מהאלבום השני לו הם עשו גרסה מיוחדת ומקפיצה כולל ביצועי סולו של עינת וליהי על התופים והבס.

 לאחר מכן הם עברו לשירים שקטים ורוחניים יותר – "שיר למעלות" ו"קול גלגל" החודר והעוצמתי. לאחר מכן הם ביצוע את "פרילי", שיר שלום אנטי מלחמתי שמדבר על שלום בין העמים בארץ, שיר כה אקטואלי לימים אלה. לאחר השיר הטעון הם ממשיכים לעשות שמח עם "אין אני", אחד הלהיטים שהביא לפריצה של הלהקה ונחרש בתחנות הרדיו.

 

כאן ויטל מכריז שעד עתה הלהקה ביצעה את השירים המקוריים של הלהקה כדי להכניס את הקהל הותיק לאווירה וכעת היא ממשיכה בביצוע מספר שירים של ההרכב "שמעון ולוי" מהשנים האחרונות – "מתאים לי לבד", "כל הלילה בשחקים" ואת "עולים בסולם" לכל ליווי הקהל בפזמון "עולים בסולם, הגיע הזמן". אמנם אין כאן להיטי ענק כמו שהלהקה המקורית ניפקה אבל הם בהחלט ממשיכים את הקו של הלהקה המקורית עם שירים קליטים ומסרים של שלום, רוחניות וגם הרבה שמח.

השוטים החדשים-ישנים חוזרים לקול תשואות מהקהל אל אחד מהלהיטים המקוריים "ג'ה איז וואן" בו שיתפו פעולה במקור עם מוש בן ארי. לאחר מכן ביצעו את השיר "לך ישר" של "שמעון ולוי" וחתמו את ההופעה בלהיטים מהאלבום הראשון "במלון ברבת עמון", "דקה בפרד"ס", ושיר הסיום הראוי והצפוי "הילדים קופצים" שללא ספק הקפיץ את הקהל לכל אורך השיר.

ניתן לסכם כי ההופעה בכולי עלמא היתה מוצלחת במיוחד. מעריצי הלהקה המקורית עשויים בהחלט ליהנות מהמופע של ההרכב החדש-ישן אבל לא רק..גם אם אתם צעירים שטרם נחשפו להופעה חיה של ההרכב המקורי ומוזיקה ישראלית אתנית איכותית עם המון נשמה וגרוב מדברת אליכם אתם עשויים ליהנות מאוד מההופעה של ההרכב הנפלא שיודע היטב כיצד להתחבר אל הקהל ולעשות שמח וטוב על הלב.

0 0 votes
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments

סיקור הופעות

עקבו אחרינו בפייסבוק 

0
Would love your thoughts, please comment.x
X